پست‌ها

نمایش پست‌ها از آوریل, ۲۰۲۱

پس از ۴ ماه کارشکنی اداره ثبت احوال شاهین دژ؛ شناسنامه «یاغیش» صادر شد

تصویر
  بابک قابل‌نژاد، شهروند ساکن شاهین دژ، از صدور شناسنامه برای فرزندش “یاغیش” پس از گذشت ۴ ماه از زمان تولدش خبر داد. پیشتر اداره ثبت احوال شهرستان شاهین دژ از صدور شناسنامه برای این کودک به بهانه فارسی نبودن نام انتخابی والدین خودداری کرده بود. اداره ثبت احوال شاهین دژ کتبا به والدین این کودک اعلام کرده بود که باید نام دیگری را برای فرزند خود برگزیند.

زینب علی پور به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار شد

تصویر
  زینب علی پور شهروند ساکن بهبهان، طی ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شد. خانم علی پور تیرماه سال گذشته در جریان تجمع اعتراضی در میدان بانک ملی بهبهان، بازداشت و مردادماه ۹۹ با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در سنندج

تصویر
  روز پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، دو شهروند اهل شهرستان سنندج  توسط نیروهای امنیتی بازداشت  و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

دستکم ۲ تجمع اعتراضی برگزار شد

تصویر
  امروز پنجشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، شماری از کارگران شرکت آب و فاضلاب سوسنگرد در این شهر و جمعی از پرستاران و کادر درمان بیمارستان روحانی شهرستان بابل در شهر خود، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

محرومیت جودوی ایران تا سال ۱۴۰۲ از حضور در مسابقات جهانی

تصویر
    طبق تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو، ایران تا سال ۱۴۰۲ از حضور در کلیه مسابقات بین المللی محروم خواهد بود.  دلیل امر، ممانعت جمهوری اسلامی از رویارویی جودوکاران ایران در مقابل حریفان اسرائیلی است.

کارزار توییتری؛ اعتراض به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن

تصویر
    یک هفته پس از راهیابی ایران به "نهاد زنان سازمان ملل" اعتراض به این انتخاب ادامه دارد. فعالان حقوق بشر در کمپینی توییتری، عضویت کشوری با  قوانین ضد زن  را «شرم آور» خواند‌ند.

مرگ زودرس «سالانه ۴۰ هزار نفر» در ایران به دلیل آلودگی هوا

تصویر
  رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه تهران از مرگ زودرس سالانه ۴۰ هزار نفر در ایران به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

آمار رسمی کرونا؛ سخنگوی ستاد: اگر کسی می‌خواهد زودتر واکسن بزند، به خارج برود

تصویر
  سخنگوی ستاد کرونا با رد هرگونه فروش واکسن و تغییر در اولویت واکسیناسیون در ایران گفت که اگر کسی می‌خواهد زودتر واکسن بزند، می‌تواند به خارج از کشور برود.

ارجاع پرونده روزبه پیری به دادگاه کیفری دو تبریز

تصویر
  پرونده روزبه پیری، فعال ترک (آذربایجانی)، به شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو تبریز ارجاع داده شد. وی در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه، به شعبه ۱۶ بازپرسی عمومی و انقلاب تبریز احضار و پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه و به صورت موقت آزاد شد.

تفتیش منازل و بازداشت وحید دانا و سعید عابدی، شهروندان بهائی در شیراز

تصویر
  در ادامه بازداشت و تفتیش منازل شماری از شهروندان بهائی در شیراز روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه، دو شهروند بهائی به نام‌های وحید دانا و سعید عابدی توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شدند. هفت شهروند بهائی دیگر نیز که در تاریخ ۱۷ فروردین بازداشت شده بودند با گذشت ۲۳ روز کماکان  بصورت بلاتکلیف در سلول‌های انفرادی  بازداشتگاه‌های امنیتی شیراز به سر می‌برند.

ارومیه؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

تصویر
  روز چهارشنبە ۷ اردیبهشت‌ماە، یک شهروند در شهرستان ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در ارومیه

تصویر
  روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت‌ماە، یک شهروند اهل روستای گنبد از توابع شهرستان ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

تصویر
  امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران بازنشسته شرکت مخابرات راه دور شیراز در محوطه این شرکت، جمعی از کارنامه سبزها در مقابل ساختمان مجلس، گروهی از سهامداران مالباخته شهر خودرو در مقابل ساختمان سازمان صمت اصفهان و همچنین شماری از حامیان حیوانات در مقابل ساختمان فرمانداری شاهین‌شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بازداشت ۱۰ شهروند تحت عنوان “عناصر ضد انقلاب” در کرمان

تصویر
  امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، دادستان مرکز استان کرمان از بازداشت ۱۰ شهروند تحت عنوان “ عناصر تکفیری و ضد انقلاب ” در این استان خبر داد و عنوان کرد، این افراد با حکم قضایی دستگیر شده‌اند و پرونده آن‌ها در دستگاه های قضایی در حال رسیدگی است.

طی سال ۹۹؛ ثبت بیش از چهار هزار گزارش کودک آزاری در یزد

تصویر
  مدیرکل بهزیستی استان یزد از ثبت ۴ هزار و ۹۸ مورد کودک آزاری در طی سال گذشته در این استان خبر داد. بر اساس تعریف سازمان‌ جهانی بهداشت، هرگونه بدرفتاری فیزیکی، عاطفی،  سوءاستفاده جنسی ، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا بهره کشی که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقاء، رشد یا کرامت کودک در زمینه روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود،  کودک آزاری  محسوب می‌شود.

«در پی شکایت» از سلول انفرادی، عالیه مطلب‌زاده از تماس تلفنی محروم شد

تصویر
  عالیه مطلب‌زاده،  عکاس و فعال حقوق زنان  که به  همراه ۱۶ زندانی سیاسی و عقیدتی  دیگر به حبس در  سلول انفرادی  اعتراض کرده بود، از حق تماس تلفنی با خانواده‌اش محروم شده است.

فرزانه انصاری‌فر، خواهر قربانی سرکوب آبان‌ماه، به دادگاه انقلاب احضار شد

تصویر
  فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر، سرامیک‌کار ۲۷ ساله اهل بهبهان که در جریان اعتراضات آبان ۹۸  بر اثر اصابت گلوله به سرش کشته شد ، به شعبه ۳ دادسرای انقلاب بهبهان احضار شده است.

آغاز محاکمه ناهید تقوی به اتهام "امنیتی" در دادگاه انقلاب اسلامی

تصویر
    دادگاه انقلاب تهران محاکمه ناهید تقوی، شهروند دوتابعیتی ایرانی‌آلمانی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی آغاز کرد. مریم کلارن نسبت به وضعیت جسمانی مادر خود ابراز نگرانی کرده است. تاریخ برگزاری جلسه بعدی دادگاه ناروشن است.

رضا شهابی: خودم و خانواده‌ام تهدید جانی می‌شویم

تصویر
    رضا شهابی، فعال کارگری و راننده اخراجی اتوبوسرانی واحد، در نامه‌ای سرگشاده، از  تهدید‌های جانی مکرر  فردی ناشناس علیه خودش، فرزندان و بستگانش خبر داده و از دستگاه‌های مسئول برای تامین امنیت اطرافیانش کمک خواسته است.

"مادران ایران": در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهیم کرد

تصویر
    ده‌ها زن در بیانیه‌ای با اشاره به این که بارها به امید تغییر به میدان آمده اما تنها شاهد ریختن خون فرزندانشان و "بدتر شدن اوضاع" بوده‌اند اعلام کرده‌‌اند که  در هیچ انتخاباتی در جمهوری اسلامی شرکت نخواهند کرد.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری دوباره دستگیر شد

تصویر
    منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری یکی از جان‌باختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ پس از ضرب و شتم در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. مقامات قضایی و امنیتی کشور علت دستگیری آقای بختیاری را اعلام نکرده‌اند.

امان‌الله قرایی مقدم: خودکشی به نهاد حاکم مربوط است

تصویر
  از قطع پیوندها و وابستگی‌های اجتماعی تا فاصله بین هدف و وسیله رسیدن به هدف از نگاه او به خودکشی ختم می‌شود. او جامعه‌شناس است و نظرات خود را مستند به امیل دورکیم و رابرت مِرتُن در خصوص خودکشی بیان می‌کند. جامعه‌شناسی در جامعه‌ای که با  رشد آماری خودکشی  در خود مواجه است.

زخمی شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در دالاهو

تصویر
  روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه، یک شهروند در شهرستان دالاهو واقع در استان کرمانشاه  بر اثر شلیک نیروهای نظامی  مجروح شد.

برگزاری جلسه دادگاه شش متهم سیاسی در دادگاه انقلاب تهران

تصویر
  امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ناهید تقوی، سمیه کارگر، بهاره سلیمانی، نازنین محمدنژاد، مهران رئوف و الهام صمیمی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. این شهروندان در مهرماه و آذرماه سال گذشته توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به  بند دو الف زندان اوین  منتقل شدند. از میان این افراد ناهید تقوی، مهران رئوف و سمیه کارگر کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

هشت هزار میلیارد در بودجه دولت به نفع کدام نهادها دستکاری شد؟

تصویر
    دستکاری در بودجه دولت به یک "رسوایی" تبدیل شد. جدول‌های این بودجه از جمله به نفع بسیج، سپاه، مجلس، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی تغییر کرده است.  با این پول می‌شد بخش بزرگی از مردم را علیه کرونا واکسینه کرد.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرستان شوط

تصویر
  روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه، یک شهروند در شهرستان شوط واقع در استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

ایران جهنم اقلیت‌های دینی؛ رتبه هشتم جهان در آزار مسیحیان

تصویر
  توجه به نزدیک شدن به پایان دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی در این گفتگو به بررسی کارنامه هشت ساله دولت وی در خصوص نحوه تعامل با اقلیت‌های دینی به ویژه مسیحیان پرداخته‌ایم. بدین منظور با آقای کیارش عالی پور  مدافع حقوق بشر و سخنگوی سازمان ماده ۱۸  که در زمینه دفاع از حق آزادی دین و عقیده تلاش می‌کند، به گفتگو نشسته‌ایم. آقای عالی پور همچنین به عنوان روزنامه‌نگار و تهیه کننده، به فعالیت رسانه‌ای مشغول است و تجربه کار در عرصه‌های رادیو، تلویزیون و تئاتر را نیز دارد. او سال‌ها در اروپا زندگی کرده و اکنون ساکن کانادا است و در زمینه دفاع از حقوق پناهندگان نیز فعالیت می‌کند. مشروح گفتگو در ادامه می‌آید:

سنندج؛ بازداشت سه شهروند توسط نیروهای امنیتی

تصویر
  روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه، سه شهروند در شهرستان سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

با حکم دادگاه انقلاب مهاباد؛ ارسطو ملارحیمی به حبس محکوم شد

تصویر
  ارسطو ملارحیمی، شهروند اهل شهرستان مهاباد، توسط دادگاه انقلاب مهاباد به سه سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای ملارحیمی در اوایل بهمن‌ماه ۹۹، پس از احضار به اداره اطلاعات مهاباد بازداشت و پس از مدتی با قرار کفالت از زندان این شهر آزاد شد.

لطیف ایزدی، خبرنگار ساکن گنبدکاووس بازداشت شد

تصویر
  لطیف ایزدی خبرنگار ساکن شهرستان گنبدکاووس روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه، توسط ماموران پلیس فتا در منزل شخصی خود بازداشت شد. گفته می شود بازداشت آقای ایزدی در پی امتناع وی از درخواست نیروی انتظامی مبنی بر حذف خبری از سایت تحت مدیریت او صورت گرفته است. حکم بازداشت این خبرنگار توسط دادستان گنبد کاووس به عنوان مدعی العموم صادر شده است.

با حکم دادگاه انقلاب کرج؛ حامد عاشوری نوکیش مسیحی به ۱۰ ماه حبس محکوم شد

تصویر
  حامد عاشوری،  نوکیش مسیحی  توسط دادگاه انقلاب کرج به ۱۰ ماه حبس محکوم شد. آقای عاشوری در اسفندماه سال ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به صورت موقت آزاد شده بود.

بهارستان اصفهان؛ ادامه تفتیش گسترده منازل و افزایش شمار شهروندان بهائی بازداشت شده به ۱۰ تن

تصویر
  در جریان بازداشت گروهی و تفتیش منازل شماری از شهروندان بهائی بهارستان اصفهان، رویا آزاد خوش، شهروند بهائی بازداشت شد. با احتساب این شهروند شمار شهروندان بهائی این شهر که در روزهای اخیر بازداشت شده بودند به ۱۰ تن رسید. همچنین امروز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، منازل دستکم ۵ شهروند بهائی دیگر در این شهر توسط نیروهای امنیتی  تفتیش  شد. صبح روز یکشنبه نیز در جریان بازرسی منازل و ضبط لوازم دستکم ۱۴ خانواده بهائی در بهارستان اصفهان، مریم خورسندی، سارا شکیب، فیروزه راستی نژاد، ساناز راسته، آزیتا رضوانی، مژگان پورشفیع، نسرین خادمی افشین وجدانی و نوشین همت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. از این میان، افشین وجدانی ساعاتی پس از بازداشت آزاد شد. ماموران در جریان این بازرسی‌ها شماری از وسایل شخصی این شهروندان از جمله لپ تاپ‌، تلفن‌ همراه، کتب و جزوات مرتبط و غیرمرتبط با آیین بهائی، عکس‌های خانوادگی و مقداری سی دی را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

کمپین حقوق بشر: عدم دسترسی ایرانیان به اینترنت امن به دلیل تحریم‌های آمریکا

تصویر
    کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در گزارش ۱۸ صفحه‌ای راهکارهایی را برای دولت بایدن و شرکت‌های تولیدکننده محصولات اینترنتی ارائه کرده تا بدون برداشتن تحریم‌ها بتوانند دسترسی ایرانیان به اینترنت امن را تامین کنند.

تورم در ایران به ۵۰ درصد رسیده است

تصویر
   «جواد حسین‌زاده» رئیس مرکز آمار ایران روز پنج‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که تورم نقطه‌ای در فروردین ۱۴۰۰ به رقم کم‌سابقه ۵۰ درصد رسیده است.

گسترش شعار” نه به جمهوری اسلامی”

تصویر
   گ سترش  شعار”  نه به جمهوری اسلامی ” و اجتماعی شدن خواسته ” گذار از رژیم جمهوری اسلامی “  و اتحاد  اکثریت قاطع مردم ایران حول این خواسته  های  حداقلی،  کلیت  رژیم جمهوری اسلامی  اعم از  رهبر این رژیم و همه جناح ها و چهره های گوناگون آن را به وحشت انداخته ،  وحشت از  سه  چیز:

پس از گذشت ۵ ماه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک شهروند در شهرستان دشتیاری

تصویر
  یاسر هوت شهروند بازداشتی اهل شهرستان دشتیاری واقع در استان سیستان و بلوچستان، با گذشت ۵ ماه از زمان دستگیری کماکان به  صورت بلاتکلیف  در زندان زاهدان بسر می‌برد. این شهروند در اوایل آذرماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دشتیاری بازداشت شد.

بیش از ۲ سال بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت دو شهروند بازداشتی در زندان مهاباد

تصویر
جمال یوسفی و حسین ابراهیم حمزه دو شهروند بازداشتی، روز یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به دادگاه انقلاب مهاباد احضار شدند اما جلسه محاکمه آنها برگزار نشد. این دو شهروند پس از گذشت حدود  ۲۵ ماه از زمان بازداشت ، همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان مهاباد به سر می برند.

تداوم توقیف گذرنامه و ممنوع الخروجی پدر و مادر رامین حسین پناهی

تصویر
بنا بر گفته امجد حسین پناهی برادر رامین حسین پناهی زندانی سیاسی اعدام شده ، به دستور وزارت اطلاعات کماکان گذرنامه پدر و مادرش توقیف است. به گفته او در پیگیری های صورت گرفته به آنان گفته شده که به مدت ۵ سال ممنوع الخروج شده اند. در مرداد سال گذشته نیز گذرنامه این شهروندان به دستور اداره اطلاعات سنندج توقیف شد بود.

دستکم دو تجمع اعتراضی برگزار شد

تصویر
  طی روز گذشته و امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، شماری از صیادان شهرستان ماهشهر در مقابل فرمانداری این شهر و گروهی از کارگران آبفار پارس‌آباد در دفتر امام جمعه این شهر تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

خودکشی یک دختر نوجوان در پیرانشهر

تصویر
  روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه،یک دختر نوجوان اهل شهرستان پیرانشهر از طریق حلق آویز کردن خود اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

پرونده متهمان سب النبی و توهین به مقدسات در اراک؛ ۱۱ متهم، ۲ محکوم به اعدام و شناسایی ۶ تن

تصویر
  علاوه بر ۲ محکوم به اعدام پیشین پرونده موسوم به “سب النبی” در اراک، هویت چهار تن دیگر از ۱۱ شهروند بازداشت شده در این پرونده احراز شد. این چهار شهروند در خردادماه سال ۹۹ در شهرهای مختلف و در ارتباط با یک گروه تلگرامی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار از زندان اراک آزاد شدند. هرانا پیشتر از صدور حکم اعدام توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان مرکزی برای دو تن از هم پرونده‌های این شهروندان به نام‌های سید صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد خبر داده بود. این حکم روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه در زندان اراک به آنان ابلاغ شد.

تفتیش منازل ۱۳ شهروند بهایی و دستگیری ۸ تن در اصفهان

تصویر
    پایگاه خبرهای حقوق بشری هرانا از بازداشت دست‌کم هشت تن از شهروندان بهایی و تفتیش خانه ۱۳ نفر از بهائیان در منطقه بهارستان اصفهان خبر می‌دهد. از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری این افراد خبری در دست نیست.

مشکلات نظام پرستاری در ایران

تصویر
    مشکلات جامعه پرستاری شرایط اندوه‌باری را رقم می‌زند که در ماه‌های اخیر باعث افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران شده است. ماهانه ۵۰۰ پرستار ایران را ترک می‌کنند. ایرج مصداقی، پژوهشگر به‌طور فشرده به این مشکلات پرداخته است.

نازنین زاغری بار دیگر به حبس و ممنوع‌الخروجی محکوم شد

تصویر
  وکیل نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی که محکومیت پنج ساله او به اتهام «جاسوسی» در اسفند ۹۹ پایان یافته بود، از صدور حکم یک سال حبس دیگر و یک سال ممنوع‌الخروجی موکلش در پرونده دوم او خبر داد.

اعتراض ۱۵ تشکل کارگری و فرهنگی به سیاست‌های اقتصادی حکومت ایران

تصویر
  ۱۵ سندیکای کارگری و تشکل صنفی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه/یازدهم اردیبهشت)، به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی حکومت ایران  اعتراض  کردند و آن را عامل « فقر روز افزون » کارگران دانستند.

سنندج؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

تصویر
  امروز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، یک شهروند در سنندج  توسط نیروهای امنیتی  بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

زخمی شدن ۵ کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در ارتفاعات مرزی مریوان

تصویر
  در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی  در ارتفاعات مرزی شهرستان مریوان، پنج کولبر زخمی شدند.

تفتیش منازل ۱۳ شهروند بهائی و بازداشت ۸ تن در بهارستان اصفهان

تصویر
  امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه منازل دستکم ۱۳  شهروند بهائی  در شهر بهارستان اصفهان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و دستکم هشت شهروند به نام‌های سارا شکیب، فیروزه راستی نژاد، ساناز راسته، آزیتا رضوانی، مژگان پورشفیع، نسرین خادمی، افشین وجدانی و همسرش نوشین همت در این رابطه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. ماموران در جریان این بازرسی‌ها شماری از وسایل شخصی این شهروندان از جمله لپ تاپ‌، تلفن‌ همراه، کتب و جزوات مرتبط و غیرمرتبط با آیین بهائی، عکس‌های خانوادگی و مقداری سی دی را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در سنندج

تصویر
  روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، یک شهروند در سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بیانیه هزار نفر علیه ​​​​​​"پولی‌سازی واکسیناسیون کرونا" در ایران

تصویر
    بیانیه‌ای که به امضای یک هزار نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی رسیده خواستار توقف پولی‌سازی و تسریع واکسیناسیون رایگان کرونا شده است. اظهارات اخیر برخی از مقامات به نگرانی‌ها دامن زده است.

نامه اعتراضی خانواده‌های اعدامیان دهه شصت به مقامات جمهوری اسلامی

تصویر
    خانواده‌های اعدام‌شدگان دهه ۶۰ و کشتار جمعی تابستان ۶۷  در نامه‌ای به مقامات مسئول، به از بین‌بردن گورهای جمعی در خاوران اعتراض کردند. پیش‌تر فرزندان  اعدام‌شدگان  بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرده بودند. 

نامه ۹۳ وکیل به ابراهیم رئیسی: فعالانی را که بابت انتقاد از حکومت زندان هستند، آزاد کنید

تصویر
  ۹۳ وکیل دادگستری در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه ایران خواستار آزادی همکاران خود و  چند فعال مدنی و سیاسی  زندانی شدند.

بازنشستگان بار دیگر در چند شهر ایران تجمع کردند

تصویر
  بازنشستگان مستمری‌بگیر از سازمان تأمین اجتماعی در ادامه تجمع‌های صنفی هفته‌های اخیر، بار دیگر روز یکشنبه، ۵ اردیبهشت، در دست‌کم هشت شهر ایران تجمع کردند.

گزارش تکمیلی؛ احراز هویت دومین زندانی محکوم به اعدام با اتهام «سب النبی» در زندان اراک

تصویر
هویت دومین زندانی محبوس در زندان اراک که با اتهام « سب النبی » به  اعدام  محکوم شده است احراز شد.

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در مشهد و نورآباد

تصویر
  امروز شنبه ۴ اردیبهشت ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای مشهد و نورآباد دچار حادثه شدند. در این حوادث ۲ کارگر مصدوم شده و ۳ کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

سینا شکیب، دانشجوی بهائی از دانشگاه اخراج شد

تصویر
سینا شکیب دانشجوی ترم ۴ رشته آمار و کاربردها در دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار دانشگاه اصفهان، به دلیل اعتقاد به  آئین بهائی  از این دانشگاه اخراج و از ادامه تحصیل محروم شد.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در سنندج

تصویر
روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، یک شهروند در سنندج  توسط نیروهایی امنیتی  بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

دادگاه تجدیدنظر؛ محکومیت میثم جولانی و علی خیرجو به حبس و شلاق

تصویر
  دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل محکومیت میثم جولانی و علی خیرجو، فعالین ترک (آذربایجانی) را تایید کرد. این شهروندان پیشتر توسط شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری ۲ اردبیل مجموعا به ۸ ماه حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شدند. این حکم در مرحله تجدیدنظر به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده است.

ماکو؛ کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی

تصویر
روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه، در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای سپاه در شهرستان ماکو واقع در استان آذربایجان غربی، یک شهروند جان خود را از دست داد.

سنندج؛ دو شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

تصویر
  روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، دو شهروند در سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

فقدان مدیریت کارآمد؛ فقر و محرومیت در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه

تصویر
  بخش سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه بزرگترین بخش غیر مرکزی در این استان است که از سه دهستان با عناوین عثمانوند، جلالوند و سرفیروزآباد و شهر هلشی تشکیل شده و دارای بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت است. در این منطقه هیچ نشانی از آبادانی وجود ندارد و می‌توان آن را جز محرومترین بخش‌های ایران قرار داد. نبود یا کمبود زیرساخت، مسکن ایمن، بهداشت، اشتغال و امکانات رفاهی از جمله شاخص‌های محرومیت در این منطقه است.

تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات بهاره سلیمانی

تصویر
  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. خانم سلیمانی پیشتر در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و نهایتا در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.