پست‌ها

نمایش پست‌ها از اوت, ۲۰۲۱

تصاویر هک شده اوین؛ شش نفر "تحت تعقیب" و دو "بازداشتی"

تصویر
گزارش تحقیقات قضایی از زندان اوین به رئیس قوه قضائیه ارائه شد. گفته می‌شود ۶ نفر "تحت تعقیب" قرار گرفته و ۲ نفر "بازداشت" شده‌اند. این گزارش می‌گوید در موارد گذشته، متخلفان "تنبیه و یا از سمت خود عزل و یا اخراج شده‌اند".

کرونا در ایران؛ سیاستگذاری فاجعه‌بار نظام در آیینه آمار

تصویر
کرونا در ایران علاوه بر پیامدهای مخرب در عرصه‌های محتلف، مطابق آمار رسمی، روزانه صدها قربانی می‌گیرد. علی افشاری این وضعیت را بیش از همه محصول فقدان توجه کانون‌های اصلی تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی به سلامت مردم می‌داند.

علیرضا نیکزاده جهت اجرای حکم حبس احضار شد

تصویر
  علیرضا نیکزاده دماوندی، درویش گنابادی، طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمنان احضار شد. وی پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب سمنان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. احضار آقای نیکزاده در شرایطی است که او تا زمان دریافت ابلاغیه از قطعی شدن حکم حبس خود بی اطلاع بوده است.

تداوم بازداشت ۳ وکیل و فعال مدنی دیگر

تصویر
محمدرضا فقیهی، وکیل دادگستری با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او در تاریخ ۲۳ مردادماه، به همراه شماری از وکلا و فعالان مدنی در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شده بود. از این میان مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

بیش از سه هزار دانش آموز عشایری کشور از تحصیل بازمانده اند

تصویر
  مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از وجود سه هزار و ۶۲۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل در میان دانش آموزان عشایر خبر داد. به گفته وی بیشترین تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱۰۶۱ دانش آموز، استان لرستان با ۵۶۶ دانش آموز و کرمان با ۲۶۵ دانش آموز است.

بیانیه ۵۷۵ فعال در محکومیت بازداشت منتقدان مدیریت کرونا: شکایت از خامنه‌ای اقدام مجرمانه‌ای نیست

تصویر
  ۵۷۵ نفر از معلمان، دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت چهار وکیل و فعال مدنی منتقد سوء‌مدیریت کرونا خواستار آزادی «فوری و بی‌قیدوشرط» آن‌ها شدند.

معاون وزیر دادگستری: برای یک میلیون تومان کودک خود را به همسری می‌دهند

تصویر
  معاون حقوق بشر وزیر دادگستری گفت ایران در ارتباط با بروز کودک‌همسری در مجامع بین‌المللی مورد سوال است. او آمار رسمی را تنها بیانگر ازدواج‌های به ثبت رسیده خواند و گفت نرخ واقعی کودک‌همسری بسیار بالاتر از نرخ رسمی است.

فوتی‌های کرونا "قربانیان استبداد و بی‌تدبیری مسئولان هستند"

تصویر
    شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان صنفی و مدنی در دو بیانیه جداگانه خواستار محاکمه عاملان مرگ و میر کرونا، واردات سریع واکسن و آزادی وکلای بازداشتی شده‌اند.

طوفان توئیتری درباره خطر اعدام حیدر قربانی

تصویر
    کاربران ایرانی در یک طوفان توئیتری خواستار توقف فوری حکم اعدام حیدر قربانی، زندانی سیاسی کرد شدند. در چند روز اخیر همسر و پسر او نیز با انتشار ویدیوهایی خواستار همبستگی با او برای جلوگیری از اجرای این حکم شده بودند.

مقام‌های حکومت ایران فیلم‌های زندان اوین را «مونتاژ» و «فیلم‌سازی صهیونیست‌ها» خواندند

تصویر
  محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه ایران، گفته است خیلی از تصاویری که شکنجه،‌ بدرفتاری و کتک زدن زندانیان در زندان اوین را نشان می‌دهد «مونتاژ است و اصلا ربطی به زندان ندارند».

معاون وزیر دادگستری: ایران در مجامع بین‌المللی درباره کودک‌‌همسری زیر سؤال است

تصویر
  معاون حقوق بشر وزیر دادگستری ایران با اشاره به «زیر سؤال بودن ایران در رابطه با کودک‌همسری در مجامع بین‌المللی» گفت که نرخ واقعی ازدواج‌های زودهنگام در ایران بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است.

علیرضا نبوی چاشمی بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان سمنان منتقل شد

تصویر
  علیرضا نبوی چاشمی، زندانی سیاسی سابق اهل سمنان امروز شنبه ۶ شهریورماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادگاه انقلاب سمنان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. او پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۲۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده که با اعمال ماده ۱۳۴، پانزده ماه آن قابل اجرا است.

بازداشت یک شهروند توسط اطلاعات سپاه در استان اردبیل

تصویر
  یک شهروند در استان اردبیل به دلیل آنچه  توهین به “مقدسات اسلامی ” و “ تشویش اذهان عمومی ” عنوان شده، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.

هه‌نگاو: اطلاعات سپاه سه دختر نوجوان را در جوانرود بازداشت کرد

تصویر
سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از دستگیری سه دختر ۱۶ و ۱۴ ساله از سوی نیروهای اطلاعات سپاه در شهرستان جوانرود استان کرمانشاه خبر داده است. به نوشته هه‌نگاو، یکی از بازداشت‌شدگان اقدام به خودکشی کرده است.

سه نوکیش مسیحی مجموعا به ۹ سال حبس محکوم شدند

تصویر
  امین خاکی، میلاد گودرزی و علیرضا نورمحمدی نوکیشان مسیحی، روز یکشنبه ۳۱ مردادماه، توسط شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز هر یک به سه سال حبس محکوم شدند.

احضار و بازداشت یک شهروند توسط اداره اطلاعات مریوان

تصویر
  روز پنجشنبه ۴ شهریورماه، یک شهروند در مریوان، پس از احضار به اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در اشنویه

تصویر
  امروز شنبه ۶ شهریورماه، یک شهروند در شهرستان اشنویه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

عفو بین‌الملل بار دیگر خواستار بازرسی مستقل از زندان‌های ایران شد

تصویر
در پی انتشار ویدئوهایی از نحوهٔ برخورد زندانبانان با زندانیان در ایران، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۳ شهریور منتشر شد، بار دیگر از مقامات جمهوری اسلامی خواست به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران اجازهٔ بازرسی مستقل از زندان‌های کشور را بدهد.

ادامه واکنش‌ها به انتشار فیلم‌های زندان اوین

تصویر
  روزنامه جمهوری اسلامی درباره وضعیت زندان اوین نوشته است، "افکار عمومی باید بداند در زندان‌ها چه می‌گذرد و این همه خشونت برای چیست؟" مقامات ایرانی وعده رسیدگی داده‌اند. مجلس شورای اسلامی از امکان رسیدگی این موضوع خبر داد.

قربانی کردن دختران هنرجوی تاتر جلوی پای وزیر جدید ارشاد

تصویر
    وزیر ارشاد دولت رئیسی چند روز قبل گفته بود آثار نمایشی و فیلم‌ها در ایران از "زن بی‌حیا" تصویر مثبتی ارائه می‌کنند. ظاهرا اتفاقی نیست که خبر تعطیلی رشته نمایش در هنرستان دخترانه سوره روز رای اعتماد به همین وزیر اعلام شد.

"داروخانه‌های ایران ورشکسته"؛ داروی کرونا و قارچ سیاه کمیاب

تصویر
  به گفته نایب رئیس انجمن داروسازان ایران داروهای کرونا کمیاب‌اند، داروی اصلی قارچ سیاه نایاب است. مسئولان توصیه کرده‌اند که از داروهای جایگزین استفاده شود. ۶۰ درصد داروخانه‌های ایران در آستانه ورشکستگی هستند.

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری فعالان مدنی شاکی از سوء مدیریت کرونا در ایران شد

تصویر
  عفو بین‌الملل در توییتی خواستار آزادی فوری سه وکیل و دو فعال مدنی شد. هر ۵ نفر از جمله افرادی بودند که قصد شکایت از مقامات جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سوءمدیریت و عدم اقدام به موقع برای واردات واکسن کرونا را داشتند.

فراخوان اقدام فوری عفو بین‌الملل: سوء رفتار با مریم اکبری‌منفرد

تصویر
  مریم اکبری‌منفرد، زندانی عقیدتی اسفندماه ۱۳۹۹ از زندان اوین به زندان سمنان تبعید شد. سازمان عفو بین‌الملل در یک فراخوان اقدام فوری برای اکبری‌منفرد، شرایط او در زندان را ظالمانه و غیرانسانی خواند.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره

تصویر
  امروز دوشنبه ۲۵ مردادماه، یک شهروند از اهالی شهرستان دیواندره، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در اشنویه

تصویر
  روز دوشنبه ۲۵ مردادماه، یک شهروند از اهالی روستای “سینگان” از توابع شهرستان اشنویه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

استان البرز؛ بازداشت یک شهروند به اتهام “توهین به مقدسات” در فضای مجازی

تصویر
یک شهروند در استان البرز، به دلیل آنچه “ توهین به مقدسات در فضای مجازی ” عنوان شده است، توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد.

زخمی شدن دو کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه

تصویر
  روز سه شنبه ۲۶ مردادماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان بانه، دو کولبر زخمی شدند.

در سی و ششمین روز اعتصاب؛ تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

تصویر
  امروز سه شنبه ۲۶ مرداد، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در سی و ششمین روز از اعتصاب خود در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش تجمع کردند.

در سال ۹۹؛ ثبت بیش از ۳۱ هزار ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال/ افزایش ۱۰ درصدی کودک همسری

تصویر
  بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، در یکسال گذشته، ۳۱ هزار و ۳۷۹ مورد ازدواج دختر ۱۰ تا ۱۴ سال و همچنین ۲۰ مورد ازدواج پسر زیر ۱۵ سال به ثبت رسیده است. تعداد موارد ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال نسبت به سال گذشته، ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است. بعلاوه در سال ۹۹ تعداد ۱۳۴۶ نوزاد از مادران کمتر از ۱۵ سال و ۵ نوزاد از پدران کمتر از ۱۵ سال متولد شده‌اند.

اعتراض بیش از ۵۰ وکیل دادگستری به بازداشت "وکلای دادخواه"

تصویر
  شماری از وکلای دادگستری با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه، خواستار آزادی فوری وکلای بازداشتی شدند. امضاکنندگان این نامه بازداشت "وکلای دادخواه" را محکوم کرده‌ و خواستار برخورد و تحت تعقیب قراردادن "خاطیان" شدند.

دیده‌بان حقوق بشر: مقامات ایران نمی‌توانند سوءمدیریت خود را پشت تحریم پنهان کنند

تصویر
سازمان دیده‌بان حقوق بشر مقامات جمهوری اسلامی را به دلیل ممنوعیت ورود واکسن کرونای آمریکایی و بریتانیایی و نبود شفافیت و سوءمدیریت، در شیوع گسترده موج پنجم پاندمی در ایران مقصر دانسته است.

ابوالفضل قدیانی: مقصر اصلی فاجعه کرونا در ایران خامنه‌ای است

تصویر
  ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی علی خامنه‌ای را متهم کرد که کرونا را تبدیل به " آلت قتاله‌ای علیه مردم ایران " کرده است. قدیانی با انتقاد شدید از مدیریت کرونا در ایران گفت، "مقصر اصلی در فاجعه کرونا شخص رهبر است".

"۵۹ درصد مردم ایران امیدی به بهبود وضعیت آینده ندارند"

تصویر
  بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز نظرسنجی "ایسپا" ۵۹ درصد مردم ایران امید به بهبود وضعیت زندگی‌شان را از دست داده‌اند. گفته می‌شود "مصیبت‌ها حداکثری" شده و "حمایت‌ها حداقلی" و دولت‌های ناکارآمد به بحران‌ها دامن می‌زنند.

کرونا در ایران؛ جهش مرگ و میر، کمبود دستگاه اکسیژن

تصویر
    ۶۵۵ مورد مرگ در یک روز. رکوردی جدید به موازات اعلام رئیس سازمان غذا و دارو که از واردات واکسن فایزر و رشد ده برابری مصرف رمدسیویر خبر می‌دهد. یک عضو کمیته ملی واکسن اما تاکید کرده که نیاز اصلی بیماران اکسیژن است نه دارو.

نقش "نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبر" در کشتار کرونا در ایران

تصویر
  کانون مدافعان حقوق بشر در نامه‌ای به گزارشگر ویژه حق سلامت جسمی و روانی سازمان ملل متحد، از «قتل‌های صورت گرفته بر اثر کرونا» در ایران گزارش داده و نوشته مسئولیت این فاجعه برعهده نظام و رهبر جمهوری اسلامی است.

ئيس سازمان زندان‌های ایران وعده داد موضوع «آزار جنسی» زندانیان را پیگیری کند

تصویر
  محمدمهدی حاج محمدی، رئيس سازمان زندان‌های ایران، می‌گوید موضوع «آزار جنسی» زندانیان را پیگیری کرده و از یک زندانی سیاسی که این موضوع را مطرح کرده، «توضیحات تکمیلی و دلایل اثباتی خواسته» است.

رئیس کمیته امداد: خط فقر به ۱۰ میلیون تومان رسیده است

تصویر
  رئیس کمیته امداد می‌گوید برآوردها نشان‌دهنده آن است که به طور متوسط در دوره زمانی ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ حدود ۳۳ درصد از جمعیت کشور زیر «خط فقر چند بعدی» قرار گرفته و خط فقر از ۹۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۰ به ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

خراسان شمالی؛ بازداشت یک شهروند به دلیل انتشار تصاویری در فضای مجازی

تصویر
  رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی، از شناسایی و بازداشت یک شهروند، به دلیل انتشار تصاویری در رابطه با تبلیغات یک آرایشگاه در فضای مجازی خبر داد.

حکم یک سال حبس و ۲ سال ممنوع الخروجی سمکو معروفی تائید شد

تصویر
  طی روزهای گذشته، حکم محکومیت سمکو معروفی متهم سیاسی اهل شهرستان بوکان، توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عینا تایید شد. آقای معروفی در اردیبهشت ماه سال جاری، توسط دادگاه کیفری شهرستان بوکان به یک سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

بحران کرونا در زندان آمل؛ مرگ یک زندانی در سایه نبود خدمات پزشکی

تصویر
  یک متهم به جرایم مالی در بند زنان زندان آمل شب شنبه ۲۳ مردادماه در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد. این شهروند که مبتلا به بیماری شدید قلبی و ریوی بود، به دلیل عدم توانایی مالی در تامین وثیقه در بازداشت بسر میبرد.

خالد کریم نیا به حبس محکوم شد

تصویر
  خالد کریم‌ نیا شهروند اهل سقز، توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای کریم‌نیا در تاریخ ۱۷ خردادماه سال جاری به اطلاعات سپاه احضار و پس از اتمام بازجویی با تودیع قرار وثیقه، آزاد شده بود.

اعتصاب غذای آتنا دائمی در زندان لاکان رشت

تصویر
  آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان لاکان رشت از امروز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه در اعتراض به قطعی مکرر تلفن و مدیریت ناکارآمد زندان اعتصاب غذا کرده است. گفته می‌شود که رئیس این زندان از حدود ۴ هفته پیش در زندان حاضر نشده و همین امر روند آزادی بسیاری از زندانیان را کندتر کرده و موجب افزایش مشکلات شده است.

انتقال ۶ شهروند بازداشتی به زندان تبریز

تصویر
  نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری، شاهین برزگر و امیر ستاری رئوف، فعالین ترک (آذربایجانی) شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌های خود از انتقالشان به زندان تبریز خبر داده‌اند. این شهروندان اوایل مردادماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شده بودند.

خشم و بهت جامعه؛ واکنش ها در پی روشن شدن زوایای بیشتر از فساد، سو مدیریت و کارشکنی در امر واکسیناسیون

تصویر
به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا و وضعیت بحرانی این بیماری در کشور، برخی مقامات در گفتگو با رسانه ها، از مانع تراشی های تعمدی مسئولان در خصوص واردات واکسن خارجی به دلایل سیاسی و اقتصادی، پرده برداشته اند. علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، ضمن اشاره به ممنوعیت واردات واکسن کرونا و بازگرداندن کمک‌های بین‌المللی گفت که ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم. محمدحسن قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران نیز عنوان کرده که از بهمن ۱۳۹۹ هلال احمر می‌توانست واردات واکسن را آغاز کند اما به آنها مجوز نمی‌دادند. شماری از مقامات در حالی پس از انتشار این افشاگری ها تقصیر را گردن دیگری می‌اندازند که مراسمات مربوط به ماه محرم در کشور لغو نشده و بدون رعایت فاصله‌گذاری با وجود شیوع سویه های جدید ویروس کرونا در حال برگزاری است. روشن شدن زوایای جدید از کارشکنی واکسیناسیون مردم واکنش هایی را در پی داشت که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

تفتیش منزل، ضبط لوازم و احضار مهتاب قلیزاده به نهاد امنیتی

تصویر
  منزل مهتاب قلیزاده، خبرنگار ساکن تهران توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران در جریان این تفتیش برخی از لوازم شخصی خانم قلیزاده از جمله تلفن همراه و لپ تاپ او را ضبط کردند. اندکی پس از این تفتیش، خانم قلیزاده در چند نوبت به دفتر یکی از نهادهای امنیتی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

قتل یک زن توسط همسرش به دلیل انتشار تصاویر در فضای مجازی

تصویر
  دی ماه سال گذشته یک زن در تهران به دلیل قرار دادن تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی، توسط همسرش به قتل رسید. پرونده این متهم برای رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان تهران  تعیین شعبه شد.

بازداشت خبات مفاخری توسط نیروهای امنیتی در سنندج

تصویر
  روز سه شنبه ۱۹ مردادماه، خبات مفاخری شهروند اهل سنندج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

خراسان شمالی؛ بازداشت یک شهروند به دلیل انتشار تصاویری در فضای مجازی

تصویر
  رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی، از شناسایی و بازداشت یک شهروند، به دلیل انتشار تصاویری در رابطه با تبلیغات یک آرایشگاه در فضای مجازی خبر داد.

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک شهروند در ارومیه

تصویر
  والا قاضی‌ زاده شهروند اهل سردشت، علیرغم گذشت سه هفته از زمان دستگیری، کمان در بازداشت و بلاتکلیفی در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه بسر می‌برد.

با پایان ایام مرخصی؛مژگان کاوسی به زندان اوین بازگشت

تصویر
    امروز چهارشنبه ۲۰ مردادماه، مژگان کاوسی زندانی سیاسی با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

انتقال ۶ شهروند بازداشتی به زندان تبریز

تصویر
  نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری، شاهین برزگر و امیر ستاری رئوف، فعالین ترک (آذربایجانی) شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌های خود از انتقالشان به زندان تبریز خبر داده‌اند.

دو زندانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شدند

تصویر
     مهران قره باغی، زندانی سیاسی و محمدحسین انصاری فر، زندانی متهم به جرایم عمومی روز دوشنبه ۱۸ مردادماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شدند.

بازداشت سه شهروند توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر

تصویر
     امروز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه، سه شهروند اهل شهرستان پیرانشهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ناصر همتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد

تصویر
     ناصر همتی، شهروند ساکن اصفهان روز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اصفهان بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

گزارش عفو بین‌الملل از «بازداشت‌های شبانه» و «شکنجه کودکان» در سرکوب‌های اخیر در ایران

تصویر
  سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای سرکوب «بی‌رحمانه» اعتراضات «مسالمت‌آمیز» هفته‌های اخیر در نقاط مختلف ایران، به استفاده غیرقانونی از زور، شلیک گلوله ساچمه‌ای و دستگیری‌های دسته‌جمعی دست زده‌اند.

عفو بین‌الملل: مجروحان درگیری نقده از ترس به بیمارستان نرفتند

تصویر
  عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای می‌گوید ده‌ها نفر در درگیری اخیر نیروهای امنیتی با شهروندان کرد نقده مجروح شدند که از ترس بازداشت و شکنجه به بیمارستان‌ها مراجعه نکردند. خانواده جوان کشته شده از فشارهای امنیتی خبر داده‌اند.

آرژانتین معرفی وحیدی به عنوان وزیر کشور ایران را محکوم کرد

تصویر
  آرژانتین احمد وحیدی را از " عوامل" حمله تروریستی به مرکز فرهنگی یهودیان در بوینس آیرس در سال ۱۹۹۴ می‌داند   و معرفی او به عنوان وزیر کشور آتی ایران را یک اهانت به قربانیان این حمله. ۸۵ نفر در بمب‌گذاری آمیا کشته شدند.

گزارشی از وضعیت زندان قرچک ورامین در شرایط بحرانی کرونا/ معاون رئیس اندرزگاه: اگر مشکلی دارید اعتصاب غذا کنید!

تصویر
  طی روزهای اخیر ماموران زندان با ورود به بند ۷ زندان قرچک ورامین اقدام به جمع آوری پتو، ملحفه و سایر وسایل شخصی زندانیان کرده‌اند. گفته می‌شود که این اقدام به بهانه اجرایی کردن آیین نامه سازمان زندان‌ها مبنی بر اختصاص دو پتوی دولتی به هر زندانی صورت گرفته است. این امر در کنار سایر مشکلات همچون، شیوع گسترده ویروس کرونا، کمبود مواد شوینده، قطعی آب و نبود تهویه مناسب هوا علیرغم تراکم جمعیت در بندها زندگی را بر ساکنین این زندان دشوارتر کرده است. معاون  رئیس اندرزگاه در پاسخ به اعتراض زندانیان در این خصوص گفته است که «اگر مشکلی دارید اعتصاب غذا کنید!».

بیش از ۵۳ سال حبس؛ گزارشی از آخرین وضعیت پرونده ۸ متهم سیاسی

تصویر
  همزمان با محکومیت ناهید تقوی، مهران رئوف، سمیه کارگر، بهاره سلیمانی و نازنین محمدنژاد، مجموعا به ۳۸ سال حبس تعزیری، دو متهم دیگر این پرونده به نام های نفیسه ملکی جو و محمد حاجی نیا نیز به صورت غیابی محاکمه و به ترتیب به ۶ سال و ۹ ماه و ۸ سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده اند. جلسات دادگاه این شهروندان به همراه الهام صمیمی، دیگر متهم پرونده در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ و ۲۳ خردادماه در این شعبه برگزار شده بود.

تجاوز به ۳ دختر دارای معلولیت در یکی از مراکز نگهداری ارومیه

تصویر
  روز دوشنبه ۱۸ مردادماه، صفحه توئیتر کمپین معلولان (کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت) از مورد آزار جنسی قرار گرفتن ۳ دختر دارای معلولیت در یکی از مراکز نگهداری ارومیه توسط خدمه، در اواسط سال گذشته خبر داد. این کمپین ضمن ابراز نگرانی از عدم انتشار جزئیات این پرونده از سوی دادستانی و بهزیستی، در این توییت خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار رسیدگی به این پرونده و اطلاع رسانی در این خصوص شد.

ناصر همتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد

تصویر
  ناصر همتی، شهروند ساکن اصفهان روز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اصفهان بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. آقای همتی پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

عباس آخوندی به ۶۰ ضربه شلاق محکوم شد

تصویر
  دادگاه تجدیدنظر استان تهران عباس آخوندی وزیر سابق راه و مسکن را در کنار سایر مجازات به ۶۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم کرد. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان کرمان

تصویر
      سحرگاه امروز دوشنبه ۱۸ مردادماه، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان کرمان به اجرا درآمد.

به بهانه امر به معروف؛ یک فرد در ارومیه دو زن را با خودرو زیرگرفت

تصویر
  روز یکشنبه ۱۷ مردادماه، یک فرد در ارومیه تحت عنوان “امر به معروف” پس از دخالت در خصوص نوع پوشش دو زن، آنها را با خودرو خود زیر گرفت. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

کشته شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه

تصویر
  روز یکشنبه ۱۷ مردادماه، در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان بانه، یک کولبر جان خود را از دست داد.

محمد عباس زاده توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شد

تصویر
  محمد عباس زاده، شهروند ساکن مشهد، امروز دوشنبه ۱۸ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.

اظهارات امیر قلعه نویی در خصوص “۴۰ سال ظلم و بی عدالتی” به محرومیت و جریمه نقدی منجر شد

تصویر
  امیر قلعه نویی سرمربی تیم گل گهر سیرجان به دلیل اظهاراتش در یک مصاحبه، توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود در تمامی مسابقات رسمی و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. آقای قلعه نویی در بخشی از مصاحبه خود گفته بود که “در این ۴۰ سال تنها چیزی که نبوده عدالت! فقط ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم و نمونه اش را در فوتبال هم می بینیم”

بازداشت اکبر آزاد در پی حضور در دادسرای بهارستان

تصویر
  اکبر آزاد، فعال ترک (آذربایجانی) امروز دوشنبه ۱۸ مردادماه پس از حضور در شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

حبیب فدایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد/ تجمع اعتراضی مردم جونقان در اعتراض به بازداشت

تصویر
حبیب فدایی شهروند ساکن جونقان، امروز سه‌شنبه ١٩ مرداد، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود  واقع در بخش جونقان این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همزمان با بازداشت او، تعدادی از مردم این شهر دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان آزادی وی شدند.

آغاز دادگاه حمید نوری، متهم کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷

تصویر
    اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمید نوری در سوئد امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود. او متهم به مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ است. دادستانی سوئد پس از ۲۰ ماه بازداشت، کیفرخواست علیه نوری را حدود دو هفته پیش صادر کرد.

بازداشت گردانندگان یک صفحه اینستاگرامی در سراب

تصویر
  گردانندگان یک صفحه اینستاگرامی در شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی به دلیل آنچه “ انتشار مطالب ضد دینی و امنیتی ” عنوان شده است، بازداشت شدند.