پست‌ها

نمایش پست‌ها از اکتبر, ۲۰۲۱

منوچهر آقایی، سردبیر پایگاه خبری میاندوآب پرس راهی زندان میاندوآب شد

تصویر
  منوچهر آقایی سردبیر پایگاه خبری میاندوآب پرس، امروز چهارشنبه ۵ آبان ماه، جهت اجرای حکم حبس راهی زندان میاندوآب شد.

سه زندانی سیاسی از زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شدند

تصویر
     سه زندانی سیاسی و سنی مذهب زندان ارومیه به نام های محی الدین ابراهیمی، محی الدین تازه وارد و داود جباری از این زندان به مکان نامعلومی منتقل شدند.

خشونت خانگی؛ قتل یک زن توسط همسرش در پیرانشهر

تصویر
    حدود دو هفته پیش یک زن در پیرانشهر توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار مرگ مغزی شد. مرگ او امروز دوشنبه ۳ آبان، توسط کادر درمان بیمارستان تایید شد.

بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر

تصویر
   طی روزهای اخیر دو شهروند در پیرانشهر به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

اعتراضات بهبهان؛ افزایش تعداد شهروندان احضار شده به ۷ تن

تصویر
     جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات زینب علیپور، جلال جعفری بردزرد و مرتضی وحدانی در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار خواهد شد.

دادگاه انقلاب سنندج؛ رویا جلالی به دو سال حبس محکوم شد

تصویر
  رویا جلالی شهروند اهل سنندج، توسط دادگاه انقلاب این شهر، به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

تکخوانی بازیگر زن، احضار او و کارگردان نمایش را در پی داشت

تصویر
     در پی انتشار ویدیوی تکخوانی بازیگر زن در یک نمایش سنتی در یکی از تالارهای تهران، رئیس شورای ارزش‌یابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی، از احضار کارگردان و بازیگر این نمایش به شورای ارزشیابی و نظارت این اداره خبر داد.

در سایه فقدان امکانات تفریحی؛ هفت کودک در چابهار زیر آوار ماندند

تصویر
     در سایه فقدان امکانات تفریحی، ۷ کودک در دهستان پیرسهراب از توابع شهرستان   چابهار ، هنگام بازی در کنار یک دیواره خاکی، زیر آوار ماندند.

علیرغم حال نامساعد جسمی؛ تداوم اعتصاب غذای خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

تصویر
     خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز کماکان در اعتصاب غذا بسر برده و با مشکلات جسمی متعددی مواجه شده است.

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی گلاله مرادی در زندان ارومیه

تصویر
   گلاله مرادی شهروند بازداشتی اهل پیرانشهر، علیرغم گذشت ۶ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه به سر می برد.

ممنوع الملاقاتی سهیلا حجاب در زندان قرچک ورامین

تصویر
    سهیلا حجاب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین از تاریخ ۱۱ مهرماه از ملاقات و   تماس   با خانواده محروم شده است.

نادر صادقیان به ۴ ماه حبس محکوم شد

تصویر
  نادر صادقیان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ۴ ماه حبس محکوم شد. مدت ۱۰۰ روز از محکومیت وی به مدت ۴ سال به حالت تعلیق در آمده است.

عطا رحمان‌ زاده جهت تحمل حبس راهی زندان سقز شد

تصویر
   امروز شنبه یکم آبان‌ماه، عطا رحمان‌ زاده، شهروند اهل شهرستان سقز، جهت اجرای حکم راهی زندان این شهر شد.

تفهیم اتهام سه شهروند مسیحی در دادسرای اوین

تصویر
    روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، سه شهروند مسیحی به نامهای ژوزف شهبازیان، سمیه (سونیا) صادق و مینا خواجوی قمی در بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام شدند.

فرنگیس مظلوم جهت اجرای حکم حبس احضار شد

تصویر
  فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی، سهیل عربی طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

دادگاه انقلاب نقده؛ محمدطاهر حسین‌پور به حبس محکوم شد

تصویر
      محمدطاهر حسین‌پور شهروند بازداشتی اهل نقده توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

خودکشی دو نوجوان در ارومیه و اشنویه

تصویر
    روز چهارشنبه ۲۸ مهر، یک نوجوان اهل شهرستان ارومیه از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و جان باخت.

پریسا جدی به اداره اطلاعات گرمی احضار شد

تصویر
    پریسا جدی، شهروند ساکن شهرستان گرمی، روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، طی تماس‌های تلفنی مکرر به اداره اطلاعات این شهرستان احضار شد.

دادگاه تجدیدنظر؛ مهرنوش طافیان به حبس محکوم شد

تصویر
  مهرنوش طافیان، فعال رسانه‌ای ساکن اهواز، توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به شش ماه و یازده روز حبس محکوم شد. از این میزان، سه ماه و یک روز حبس به مدت یک سال به حالت تعلیق در آمده است. 

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در بوکان

تصویر
    طی روزهای گذشته، یک شهروند در بوکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

با گذشت ۲ ماه از دستور بازپرس پرونده؛ امتناع اداره اطلاعات دزفول از تحویل وسایل شخصی چهار نوکیش مسیحی

تصویر
    علارغم گذشت ۲ ماه از اتمام تحقیقات قضایی پرونده علیرضا ورک شاه، اسماعیل نریمان‌ پور، محمد علی ترابی و محمد کائدگپ، چهار نوکیش مسیحی در دزفول، اداره اطلاعات این شهرستان از تحویل وسایل شخصی آنان خوداری می‌کند.

عطا رحمان‌ زاده جهت اجرای حکم حبس احضار شد

تصویر
   عطا رحمان‌ زاده، شهروند اهل شهرستان سقز، جهت اجرای حکم ۱۱ ماه حبس، به واحد اجرای احکام این شهرستان احضار شد.

انتقال عثمان اسماعیلی به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در سنندج

تصویر
     روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر، عثمان اسماعیلی فعال کارگری، پس از تفهیم اتهام در شعبه دوم بازپرسی سقز، به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در سنندج منتقل شد.

تفتیش چندباره منزل زوج بهائی در شیراز؛ نورا ممتازیان احضار شد

تصویر
  منزل نورا ممتازیان و سروش آبادی، زوج بهائی ساکن شیراز روز شنبه ۲۴ مهرماه توسط ماموران اداره اطلاعات برای چهارمین بار مورد بازرسی قرار گرفت. به دلیل بازرسی‌های پیشین و ضبط تمام وسایل الکترونیک و کتب مرتبط با آیین بهائی، در این بازرسی تنها چند برگ کاغذ به همراه تلفن همراه خانم ممتازیان ضبط شده است. از نورا ممتازیان خواسته شده تا روز پنج‌شنبه ۲۹ مهرماه در اداره اطلاعات شیراز حاضر شود.

تفهیم اتهام سه شهروند مسیحی در دادسرای اوین

تصویر
  روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، سه شهروند مسیحی به نامهای ژوزف شهبازیان، سمیه (سونیا) صادق و مینا خواجوی قمی در بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام شدند.

دهلران؛ بازداشت یک شهروند به اتهام “توهین به مقدسات” در فضای مجازی

تصویر
  فرمانده انتظامی دهلران از بازداشت یک شهروند در این شهرستان به دلیل آنچه که “ توهین به مقدسات در فضای مجازی ” عنوان شده است، خبر داد.

سه سال شکنجه یک زن توسط همسرش/ دادستان آبادان: “چرا با رسانه‌ها مصاحبه کردی؟”

تصویر
بر اساس ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، یک زن ساکن آبادان به مدت سه سال توسط همسرش به شدت تحت شکنجه روحی و جسمی قرار گرفته و بینایی خود را نیز از دست داده است. این زن که پرستو نام دارد پس از انتشار ویدیو مذکور برای پیگیری شکایت از همسرش به مراجع قضایی محل سکونت خود مراجعه کرده و دادستان آبادان با پرخاشگری او را به دلیل انتشار ویدیو مورد مواخذه قرار داده است.

نهادهای حقوق بشری: روند آزار جمهوری اسلامی علیه روزنامه‌نگاران زن ایرانی رو به افزایش است

تصویر
  سازمان حقوق بشری «آرتیکل ۱۹» با همکاری کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) در گزارشی تازه می‌نویسد که روند فزاینده آزار زنان روزنامه‌نگار ایرانی مقیم خارج از کشور از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی «بسیار نگران‌کننده» ​است.

همسر انوشه آشوری: لندن برای آزادی او اقدام کند

تصویر
    همسر انوشه آشوری که در ایران زندانی است، از دولت بریتانیا خواسته بدهی قدیمی خود به تهران را بپردازد تا شوهرش بتواند نزد خانواده برگردد. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تقاضای آزادی مشروط این زندانی دوتابعیتی را رد کرده است.

زندان تهران بزرگ؛ انتقال تنبیهی ۱۴ زندانی سیاسی به بند دربسته

تصویر
  در پی بروز درگیری و ضرب و شتم شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، ۱۴ تن از آنان به سالن ۱ تیپ دو این زندان منتقل شدند. انتقال این زندانیان به سالن ۱ که با عنوان بند دربسته نیز شناخته می‌شود، با حضور شماری از مقامات زندان به صورت اجباری و علیرغم شرایط غیراستاندارد و نامناسب این سالن صورت گرفته است.

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در بانه

تصویر
  یک شهروند اهل شهرستان کامیاران، توسط نیروهای امنیتی در بانه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

مرگ کودک سه ساله با آثار سوختگی و شکنجه در تهران

تصویر
  روز یکشنبه ۱۸ مهرماه، یک کودک ۳ ساله که آثار سوختگی و ضرب و شتم بر روی بدنش وجود داشت در یکی از بیمارستان‌های تهران بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. در حالی که آثار سوختگی بر روی کمر کودک مورد اشاره وجود دارد، والدین این کودک پس از بازداشت مدعی شدند که نقشی در مرگ کودک‌شان نداشته‌اند و منکر هر گونه کودک‌آزاری شدند.

زخمی شدن تعدادی از زنان در اصفهان اینبار با تیراندازی ساچمه ای/ بازدارنده نبودن قوانین، عامل تکرار حمله به زنان اصفهانی

تصویر
  اواخر مردادماه سال جاری چند تن از زنان ساکن اصفهان مورد اصابت گلوله ساچمه ای قرار گرفته اند. هر چند که متهم دو روز بعد از این واقعه بازداشت شده اما پس از گذشت یک ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده است. یکی از قربانیان می‌گوید، ماموران امنیتی گفتند اگر شکایت نکنی هزینه درمان را ما می‌دهیم!. تیراندازی به زنان در حالی صورت گرفته است که در سال ۹۳ نیز تعدادی از زنان در اصفهان مورد اسید پاشی قرار گرفتند و با گذشت ۷ سال از آن رویداد مسببانش بازداشت و محاکمه نشده اند. امیر رئیسیان، وکیل دادگستری معتقد است که قوانین کنونی بازدارنده نبوده و عامل اصلی تکرار چنین فجایعی است. در این گزارش با چند تن از خانواده های قربانیان تیراندازی مصاحبه شده است که در ادامه می آید.

اسید پاشی به یک شهروند در رشت

تصویر
  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از وقوع حادثه اسید پاشی بر روی یک مرد توسط همسرش در شهرستان رشت خبر داد و گفت، طی این حادثه سه شهروند به بیمارستان منتقل شدند. اسید، یکی از معدود محصولاتی است که بازار خرید و فروش آن در کشور هرگز از رونق نیفتاده است. علاوه بر سهولت دسترسی و تهیه اسید در بازارهای ایران، نبود قوانین پیشگیرانه کافی نیز بر تداوم جرمی تحت عنوان “اسیدپاشی” موید شده است.

مژگان کاوسی به زندان اوین منتقل شد

تصویر
  امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه، مژگان کاوسی، زندانی سیاسی از زندان کچوئی کرج به زندان اوین بازگردانده شد. خانم کاوسی چندی پیش از زندان اوین به بازداشتگاه نیروی انتظامی کرج و از آنجا به زندان کچوئی کرج منتقل شده بود.

ابوالفضل رحیمی‌ شاد پس از حضور در دادسرای اوین با قرار کفالت آزاد شد

تصویر
  ابوالفضل رحیمی‌شاد، معلم و فعال سیاسی در پی مراجعه به دادسرای اوین و تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت آزاد شد. او در تاریخ ۱۰ مهرماه به شعبه ۶ دادسرای اوین احضار شده بود.

گزارشی از اعتراض و تجمع سراسری معلمان شاغل و بازنشسته/ تصاویر و ویدئو

تصویر
  امروز پنجشنبه ۲۲ مهرماه، به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در شهرهای مختلف کشور از جمله قم، رشت، جلفا، جهرم، خرمشهر، تاکستان، سقز، داراب، تبریز، اندیمشک، شیراز، کرمانشاه، بجنورد، اصفهان، ساری، ایلام، مریوان، یاسوج، سنندج، بندرعباس، ایذه، بهبهان، اهواز، فریدونکنار، شیروان، سلسله، ممسنی، پلدختر، بروجرد، الیگودرز، اردبیل، خرم‌آباد، زنجان، بوشهر، ملایر، کرمان، بندرانزلی، اراک و قزوین، در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش شهرهای خود و معلمان ساکن در استانهای تهران و البرز در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه واقع در تهران دست به تجمعات اعتراضی زدند. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰، اعتراض سراسری معلمان شاغل و بازنشسته سراسر کشور در بسیاری از شهرهای ایران شکل گرفت. این معلمان در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور از جمله قم، رشت، جلفا، جهرم، خرمشهر، تاکستان، سقز، داراب، تبریز، اندیمشک، شیراز، کرمانشاه، بجنورد، اصفهان، ساری، ا

سپیده قلیان به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد

تصویر
  سپیده قلیان، فعال مدنی، امروز پنجشنبه ۲۲ مهرماه، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خانم قلیان  روز دوشنبه ۱۹ مهرماه، در حالی که در ایام مرخصی بسر میبرد، توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهر خود در اهواز بازداشت شد.

فریاد مکرر نام نوید افکاری در مسابقات جهانی تیم ملی کشتی ایران

تصویر
  در جریان بازی‌های تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات سال ۲۰۲۱ قهرمانی جهان که به میزبانی نروژ برگزار شد، بارها نام نوید افکاری، کشتی‌گیر اعدام‌شده، شنیده شد و معترضان به اعدام او، در مسابقات مختلف، به‌طور گسترده‌ای این کشتی‌گیر را تشویق کردند.

تجمع اعتراضی ایرانیان در برلین به مناسبت روز جهانی مبارزه با اعدام

تصویر
    دهم اکتبر روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام است و به همین مناسبت در برلین دو تجمع اعتراضی توسط ایرانیان برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران در اجرای حکم اعدام با توجه به جمعیت خود رتبه اول را در جهان دارد.

قطعی و اختلال در شبکه اینترنت؛ عدم صدور مجوز برای تامین پهنای باند

تصویر
  عدم صدور مجوز در شورای عالی فضای مجازی برای خرید و تامین پهنای باند و وجود محدودیت در پهنای باند موجب ایجاد اختلال و کندی شبکه اینترنت شده است.

بازداشت پنج شهروند توسط نیروهای امنیتی در مهاباد

تصویر
  روز شنبه ۱۷ مهرماه، پنج شهروند در شهرستان مهاباد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در این شهرستان منتقل شدند.

بازداشت خدیجه مهدی پور توسط نیروهای امنیتی در ایلام

تصویر
  خدیجه مهدی پور، شهروند ساکن ایلام روز یکشنبه ۱۸ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تداوم بازداشت سردار رامین در یکی از بازداشتگاه های امنیتی ارومیه

تصویر
  سردار رامین، شهروند اهل شهرستان نقده علیرغم گذشت یک ماه از زمان دستگیری کماکان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه در بازداشت به سر میبرد.

به آتش کشیدن زن جوان توسط پدرش/ دادستان سنندج: پرونده شاکی خصوصی ندارد، با پزشک منتشر کننده خبر برخورد شود

تصویر
  امروز دوشنبه ۱۲ مهرماه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج خواهان برخورد با پزشکی شد که از به آتش کشیده شدن زن جوانی در این شهرستان توسط پدرش خبر داده بود. وی ضمن درخواست برخورد کمیته انضباطی نظام پزشکی، از نبود شاکی خصوصی در این پرونده خبر داد. هرانا روز گذشته ضمن احراز هویت قربانی، گزارشی تکمیلی در این خصوص منتشر کرده بود.

نقض حکم ۴۰ سال حبس در تبعید محمد مرادی در دیوان عالی کشور

تصویر
حکم ۴۰ سال حبس در تبعید محمد مرادی، شهروند اهل پیرانشهر توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد جهت رسیدگی مجدد ارجاع داده شد.

خودکشی یک سرباز در خوی

تصویر
  اوایل شهریورماه سال جاری، یک سرباز اهل شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی با خوردن قرص برنج دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد.

در یازدهمین روز اعتصاب؛ تجمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

تصویر
  امروز جمعه ۱۶ مهرماه، تعدادی از کارگران شرکت هفت تپه در یازدهمین روز از اعتصاب خود، در مقابل ساختمان فرمانداری شوش، در تجمعی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

دادگاه تجدیدنظر؛ سعید تابناک به ۵۰ ماه حبس محکوم شد

تصویر
  حکم محکومیت  سعید تابناک  زندانی سیاسی اهل شهرستان اشنویه، توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، به ۴ سال و ۲ ماه حبس کاهش یافت. آقای تابناک پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب اشنویه به تحمل ۸ سال حبس محکوم شده بود.

اعلام "عدم صلاحیت عمومی" بهائیان ایران برای تحصیلات دانشگاهی

تصویر
  طبق گزارش‌های جدید حکومت ایران سیاست ممنوعیت ورود پیروان آیین بهائی به دانشگاه را رسما تأیید کرده است. امسال به جوانان بهائی دلیل "مردود" شدنشان رسما "عدم صلاحیت عمومی" برای تحصیلات دانشگاهی اعلام شده است.

ضرب و شتم زندانیان سیاسی در زندان فشافویه

تصویر
    منابع حقوق بشری در ایران از حمله تعدادی زندانی متهم به "جرائم خطرناک" به شماری از زندانیان محبوس در زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) خبر داد‌ه‌اند. بر این اساس، در پی ضرب و شتم، شماری از این زندانیان سیاسی آسیب دیده‌اند.

تجمع شماری از فعالان مدنی سنندج در اعتراض به «زن‌کشی» و «افزایش خشونت علیه زنان»

تصویر
  شماری از فعالان مدنی زن در سنندج صبح روز چهارشنبه ۱۴ مهر در اعتراض به افزایش خشونت‌ علیه زنان و کوتاهی نهادهای مسئول در پیگیری این خشونت‌ها، مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند.

رخواست از سازمان‌های بین‌المللی برای مداخله در «قتل افسارگسیخته» معترضان زندانی

تصویر
  شماری از فعالان سیاسی و مدنی در ایران در بیانیه‌ای در مورد وضعیت «خطرناک» عباس واحدیان شاهرودی، از  امضا‌کنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای ، هشدار داده و خواستار مداخله سازمان‌های بین‌المللی در روند «افسارگسیخته» قتل شهروندان معترض در زندان‌های ایران شدند.

تاکید مجدد عفو بین‌الملل بر ضرورت پایان مجازات اعدام در تمام جهان

تصویر
  در آستانه روز ۱۸ مهر که «روز جهانی مبارزه با مجازات مرگ» نام‌گذاری شده است، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای این نوع مجازات را «نفرت‌انگیز و ظالمانه» خوانده و تاکید کرد که در میان قربانیان این مجازات، زنان با رنج و تبعیض بیشتری مواجهند.