پس از برخورد انضباطی؛ خودکشی یک کودک ۱۳ ساله در ایلام

 


 روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، یک دانش آموز سیزده ساله در ایلام، پس از اینکه در مدرسه و منزل مورد برخورد انضباطی قرار  گرفت با پرتاب خود از یک ساختمان چند طبقه خودکشی کرد.سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، دانش آموز سیزده ساله دبیرستان سعادت شهر ایلام با پرتاب خود از یک ساختمان چند طبقه خودکشی کرد.

بر اساس این گزارش، اولیای این دانش آموز بدلیل موارد انضباطی به مدرسه دعوت شده بود. پس از مراجعه اولیا دانش آموز به مدرسه و دلالت وی به منزل، از سوی پدر تنبیه می شود، همین موضوع باعث می شود تا این دانش آموز با پایین انداختن خود از پنجره اتاق منزل مسکونی پدری به زندگی خود خاتمه بخشد.

با اینحال در فضای مجازی گفته شده بود که این دانش آموز در مدرسه مورد و توسط اولیای مدرسه مورد تنبیه بدنی قرار گرفته است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان ایلام با رد این موضوع مدعی شد: «تنبیه و اخراج دانش آموز فوت شده ایلامی از سوی اولیای مدرسه به هیچ وجه صحت نداشته و تنها اقدامی که اولیا مدرسه داشته اند، تماس تلفنی با خانواده او بوده است.»

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۱: همه برابر بدنیا می آیند

ماده3: حق حیات

ماده ۶ : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 25: حق خوراک، مسکن و مراقبت های طبی و خدمات لارم اجتماعی برای همه

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ