فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در مشهد و نورآباد

 



امروز شنبه ۴ اردیبهشت ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در شهرهای مشهد و نورآباد دچار حادثه شدند. در این حوادث ۲ کارگر مصدوم شده و ۳ کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، طی حادثه ریزش آوار ساختمان در حال تخریب در مشهد، دو کارگر کشته و دو کارگر مصدوم شدند.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد با بیان اینکه این حادثه در ساختمان در حال تخریب، بلوار سید رضی مشهد اتفاق افتاد، گفت: این حادثه ظهر امروز به این سازمان اعلام شد که نجاتگران و آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۳۳، پنج و هفت به محل اعزام شدند.

 مهدی رضایی افزود: با حضور آتش نشانان ۲ کارگر زنده از زیر آوار خارج شدند و ۲ کارگر دیگر که بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن داشتند در دم جان خود را از دست دادند که پیکرشان از زیر آوار  خارج و تحویل عوامل انتظامی شد.

وی در خاتمه اضافه کرد: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

مرگ یک کارگر در نورآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک کارگر در شهرستان نورآباد طی حادثه ریزش آوار جان خود را از دست داد.

معاون اورژانس ۱۱۵ ممسنی گفت: کارگر نورآبادی گرفتار شده در زیر آوار در نزدیکی منطقه تاریخی نوبندگان، جان خود را از دست داد.

سبحانی افزود: در این حادثه کارگر جوان بر اثر ریزش دیوار در حال ساخت، مصدوم و گرفتار شد و پس از بیرون کشیدن از زیر آوار، پیش از انتقال به مراکز درمانی جان باخت.

ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 23 : امنیت کار

نقض ماده 28 : حق دنیای زیبا و آزاد برای همه

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند