«در پی شکایت» از سلول انفرادی، عالیه مطلب‌زاده از تماس تلفنی محروم شد

 



عالیه مطلب‌زاده، عکاس و فعال حقوق زنان که به همراه ۱۶ زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر به حبس در سلول انفرادی اعتراض کرده بود، از حق تماس تلفنی با خانواده‌اش محروم شده است.

۱۷ زندانی سیاسی و عقیدتی زندان‌های اوین و رجایی‌شهر روز اول اردیبهشت ماه با ثبت دادخواستی رسمی در دفاتر بندهای این زندان‌ها نسبت به حبس در «سلول انفرادی» شکایت کردند.

این زندانیان که در میان آن‌ها نام‌ عالیه مطلب‌زاده، کیوان صمیمی، فرهاد میثمی، آرش صادقی، سعید اقبالی و رضا محمدحسینی به چشم می‌خورد با ذکر ایام حبس خود، خواهان مجازات عاملان و آمران و صادرکنندگان بازداشت و نگهداری‌شان در سلول‌ انفرادی شده‌اند.

عالیه مطلب‌زاده که از بیستم مهرماه ۹۹ در میانه بحران شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد، بر اساس گزارش خبرگزاری هرانا، پس از انتشار خبر ثبت شکایتش از حق تماس تلفنی محروم شده است.

خانم مطلب‌زاده، نایب ‌رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران و از اعضای کمپین یک میلیون امضا است که در سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.


ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 2 : عدم تبعیض

نقض ماده 5 : شکنجه ممنوع

نقض ماده 8 : رعایت حقوق انسانی توسط قانون

نقض ماده 19 : حق آزادی بیان

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند