آمار رسمی کرونا؛ سخنگوی ستاد: اگر کسی می‌خواهد زودتر واکسن بزند، به خارج برود

 



سخنگوی ستاد کرونا با رد هرگونه فروش واکسن و تغییر در اولویت واکسیناسیون در ایران گفت که اگر کسی می‌خواهد زودتر واکسن بزند، می‌تواند به خارج از کشور برود.

در همین حال آمار رسمی حکایت از آن دارد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۰ نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی روز جمعه، ۱۰ اردیبهشت، دولت را مسئول واکسیناسیون ٨٣ میلیون ایرانی معرفی کرد و گفت که بخش خصوصی واکسن را وارد می‌کند و واکسن‌ها ذیل سند ملی واکسیناسیون کرونا تزریق می‌شوند و «تغییر اولویت با پول و واکسنِ فروشی نداریم».

آقای رئیسی درباره برخورد با مدیرانی که خارج از اولویت، اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند هم گفت: «دزد، دزد است. می‌خواهد مدیر، مسئول یا شهردار باشد، این فرد در هرجا مسئول باشد دزدی می‌کند یا رشوه می‌دهد، به نظر من باید آن کسی که این دزد را منصوب کرده است اخراج کرد.»

در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی از واکسیناسیون خارج از نوبت برخی مدیران به‌ویژه در شهرداری مناطق مختلف کشور و و تعدادی مراکز درمانی منتشر شده است.

بنا بر آخرین اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران تا ۱۰ اردیبهشت، ۸۵۸ هزار و ۲۹۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰۹ هزار و ۸۲۷ نفر نیز دُز دوم را در ایران تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به یک میلیون و ۶۸ هزار و ۱۲۳ دُز رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران در روز جمعه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۷ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۹ هزار بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

به این ترتیب آمار کل جان‌باختگان در کشور به ۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر و شمار کل مبتلایان به دو میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در حالی روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را اعلام می‌کند که سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار برآورد کرده است.


ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :


نقض ماده 2 : عدم تبعیض


نقض ماده 25 : حق خوراک و مسکن و مراقبت های طبی و خدمات لازم اجتماعی برای همه

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند