معوقات مزدی کارگران پتروشیمی چوار ایلام/ نزدیک به هزار کارگر ساختمانی در بهبهان فاقد بیمه هستند

 



کارگران روزمزد پتروشیمی چوار ایلام از عدم پرداخت دو ماه حقوق معوقه خود خبر دادند. همچنین بنابر اعلام رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بهبهان، ۹۰۱ کارگر ساختمانی در این شهر برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی پشت صف مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کارگر نیوز، کارگران روزمزد پتروشیمی چوار ایلام دو ماه حقوق معوقه دارند.

این کارگران می‌گویند: در حال حاضر، حقوق فروردین و اردیبهشت سال جاری را طلبکاریم و تقاضا داریم هرچه زودتر مطالبات مزدی ما پرداخت شود.

این کارگران که در هر ماه، پانزده روز کار می‌کنند، می‌گویند: حقوق ما نصف حقوق کارگران تمام وقت است و بنابراین نباید برای دریافت این حقوق ناچیز، ماه‌ها در انتظار بمانیم.

کارگران مذکور با بیان اینکه با دستمزد دریافتی حتی نیمی از هزینه‌های زندگی قابل تامین نیست بیان کردند: ما درخواست داریم که حقوق کارگران روزمزد بعد از پایان کار پرداخت شود؛ ما توقع داریم بلافاصله بعد از اینکه پانزده روز کارمان تمام شد، دستمزدمان را دریافت کنیم و چند ماه برای دریافت حقوق روزمزدی خود منتظر و معطل نمانیم.

معوقات بیمه ای کارگران ساختمانی بهبهان

به گزارش ایلنا، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بهبهان اعلام کرد: صدها کارگر ساختمانی در این شهر فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند.

علی کرمی گفت: صدها کارگر ساختمانی بهبهان پشت صف مانده‌اند و تامین اجتماعی نتوانسته تدبیر خاصی را برای بیمه کردن آن‌ها به کارگیرد؛ به نحوی که تعداد کارگران بیمه نشده از ۴۷۰ نفر در سال گذشته به ۹۰۱ نفر در سال جاری رسیده است.

وی افزود: کارگران ساختمانی باید با بهره‌مندی از بیمه، خود را از هزینه‌های ابتلا به بیماری حفاظت کنند، اما سهمیه‌های اختصاص داده شده کافی و متناسب با حجم تقاضا نیستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بهبهان با بیان اینکه ۴۳۱ نفر به تقاضایی که از پیش وجوبد داشت اضافه شده است، گفت: این حجم کارگر ساختمانی نیازمند بیمه، نشان می‌دهد که مدیریت تامین اجتماعی استان باید با سرعت بیشتری سهمیه‌ها را از مرکز دریافت کند؛ البته اگر سازمان تامین اجتماعی چنین کاری را انجام دهد.

آقای کرمی افزود: اگر تامین اجتماعی استان در گذشته خوب و جامع عمل می‌کرد، امروز شاهد شکل‌گیری اعتراض کارگران ساختمانی نبودیم؛ لذا انتظار داریم که هرچه سریعتر به کارگران پاسخ دهند که تا چه زمانی باقی کارگران بیمه می‌شوند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بهبهان در ادامه با اشاره به درخواست کارگران ساختمانی این استان برای بهره‌مندی از مسکن، گفت: با وجود اینکه وزارت کار و وزات راه و شهرسازی با یکدیگر تفاهم نامه منعقد کرده‌اند تا کارگران صاحب مسکن شوند، اما در بهبهان هیچ اقدامی به این منظور انجام نشده است. اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان هم پاسخگو نیست و کارگران چشم انتظار هستند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند