شکست شطرنج‌بازان ایرانی در رقابت‌های «آنلاین» جهانی به دلیل قطع ناگهانی برق

  قطعی ناگهانی برق توسط وزارت نیرو باعث شد شطرنج‌بازان ایرانی در مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا شکست بخورند. شطرنج‌بازان پیش از آغاز مسابقه از وزارت نیرو خواستند ۱۰ روز برق فدراسیون شطرنج را قطع نکند.

    default

شطرنج ایران با مشکلات زیادی روبروست. از زندانی کردن شطرنج‌بازان گرفته تا موضوع پوشش سر و مو و مخالفت با بازی آنان در مقابل حریفان اسرائیلی. اکنون قطعی برق هم به این مشکلات افزوده شده و باعث شکست آنان شده است.

شادی پریدر، برگزارکننده رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا در ایران در واکنش به قطعی برق در حین برگزاری مسابقات خطاب به وزیر نیرو گفت: «وزیر محترم نیرو، امروز اسطوره‌ها و قهرمانان رشته شطرنج در مهم‌ترین مسابقه سال، قهرمانی بزرگ‌سالان آسیا که سهمیه جهانی را باید کسب کنند، حضور دارند که مسابقات آنلاین برگزار می‌شود اما به دلیل قطعی برق رقابت‌های خود را از دست دادند و شکست خوردند.»

شادی پریدر قبلا از وزیر نیرو درخواست کرده بود که برق فدراسیون شطرنج را در ۱۰ روز آینده قطع نکنند.

خبر شکست شطرنج‌بازان ایرانی آن هم در شرایطی که امکان پیروزی آنان بود پرسش‌های زیادی از جمله اینکه چرا وزارت نیرو جلوی قطعی برق را نگرفته و از قبل چاره‌اندیشی نکرده، مطرح کرده است.

شکست شطرنج‌بازان ایرانی درحالی اتفاق افتاده است که پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران با ریتینگ ۲۶۹۸ مقابل حریف خود با ریتینگ ۲۴۱۹ قرار گرفته بود.

رسانه‌های ایران نوشتند شطرنج بازان "مظلومانه و با چشمان گریان" بدون هیچ اعتراضی به محل هتل خود رفتند.

مسابقات آنلاین شطرنج

به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات انفرادی شطرنج قهرمانی آسیا از ۳۱ اردیبهشت (۲۱ مه) با میزبانی مجازی امارات متحده عربی به صورت هایبریدی برگزار می‌شود.

در شطرنج هایبریدی بازیکنان با حضور فیزیکی داوران و تحت کنترل دوربین‌ها به صورت آنلاین مسابقات خود را جلو می‌برند.

در این رقابت‌ها پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران، محمد امین طباطبایی، آرین غلامی، احسان قائم مقامی و دیگر شطرنج‌بازان برتر ایران حضور داشتند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند