علیرغم سپری شدن ۴ ماه؛ دادگاه شکایت سرباز وظیفه از نماینده سبزوار برگزار نشد

 



امروز سه شنبه ۴ خردادماه، با گذشت ۴ ماه از ضرب و شتم یک سرباز وظیفه راهور به دست علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس، سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد که هنوز دادگاه شکایت سرباز راهور از عنابستانی برگزار نشده است. اوایل بهمن ماه سال ۹۹ ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن نماینده سبزوار بدون داشتن مجوزهای لازم، با خودرو شخصی خود قصد ورود به خط ویژه اتوبوس را داشت که با ممانعت سرباز وظیفه پلیس راهور روبرو شد و سپس سرباز مذکور را مورد ضرب و شتم قرار داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز سه شنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۰، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و چهارمین نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت شکایت سرباز راهور از عنابستانی گفت: “هنوز جلسات برگزار نشده و مراحل مقدماتی انجام شده است. در آینده این دادگاه برگزار خواهد شد.

بهمن ماه سال ۹۹، ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که از ضرب و شتم یک سرباز وظیفه راهور به دست علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس، حکایت دارد. در این ماجرا نماینده سبزوار بدون داشتن مجوزهای لازم، با خودرو شخصی خود قصد ورود به خط ویژه اتوبوس را داشت که با ممانعت سرباز وظیفه پلیس راهور روبرو شده و سپس سرباز مذکور را مورد ضرب و شتم قرار داد. پس از انتشار این ویدیو سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه فرمانده نیروی انتظامی، برای پیگیری این موضوع خبر داد.

پس از انتشار این ویدیو سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه  فرمانده ناجا، برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مامور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد.

ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 2 : عدم تبعیض

نقض ماده 7 : همه در برابر قانون مساوی هستند

نقض ماده 10 : حق محاکمه قانونی برای همه 


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند