مرگ و مصدومیت ۱۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار



روز پنجشنبه ۶ خرداد، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۶ کارگر از جمله ۱۲ آتشنشان در شهرهای اهواز، تهران، مشهد و انارستان دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۱۲ آتشنشان و دو کارگر مصدوم و همچنین دو کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، دوازده آتشنشان طی عملیات اطفای حریق یک انبار الکل در منطقه عامری اهواز مصدوم شدند.

بر اساس این گزارش، عصر پنجشنبه حادثه آتش سوزی یک باب منزل مسکونی به مرکز عملیات آتش نشانی گزارش شد که صاحب این منزل مسکونی به صورت غیرمجاز اقدام به تبدیل منزل‌اش به انبار الکل کرده بود.

تا این لحظه ۱۲ آتش نشان مصدوم شدند که فقط سه نفر آنها به صورت سرپایی درمان و مابقی به مراکز درمانی و بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شدند.
بعلاوه چند دستگاه آمبولانس نیز در منطقه حضور دارند و با توجه به وجود الکل در محل سانحه هرچند دقیقه یک بار زبانه‌های آتش مجدداً شعله ور می‌شود.

مرگ یک کارگر در مشهد

به گزارش رکنا، امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، یک کارگر در مشهد طی حادثه ای در حین کار، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، کارگر مذکور در پروژه ای مسکونی مشغول به کار بوده که ساعت ۱۰ صبح امروز، بر اثر سقوط تیر آهن و اصابت آن با وی، جان خود را از دست می‌دهد.

گفته می شود که عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کارگاه به صورتی‌ بوده است که عبور و مرور آتش‌نشان‌ها و نیروهای آمبولانس به سختی صورت گرفته و مردم عادی نیز مجبور به کمک رسانی شده اند.

مرگ یک کارگر در تهران

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر در پی ریزش دیواره یک کانال در یکی از کارگاه های عمرانی واقع در شهر ری خبر داد.

جلال ملکی در این خصوص گفت: حادثه ریزش آوار دیواره یک کانال صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان را به محل حادثه واقع در شهر ری، جاده امین آباد اعزام کرد.

ملکی با بیان اینکه محل حادثه یک پروژه عمرانی برای انتقال آب بود، افزود: در این پروژه کانالی به عرض تقریبی هفت و عمق شش متر حفر شده بود که ظاهرا بنا بود از آن برای انتقال آب استفاده شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از دیواره این کانال تخریب و کارگری ۴۷ ساله در زیر خاک مدفون شده بود، گفت: با توجه به اینکه محل یک کارگاه عمرانی بود، عملیات آواربرداری آغاز و آتش نشانان با استفاده از بیل مکانیکی و تجهیزات موجود در کارگاه اقدامات خود را انجام دادند و نهایتا پیکر بی جان این کارگر خارج و مرگ او توسط عوامل اورژانس تایید شد.

مصدومیت دو کارگر در انارستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، رئیس هلال‌ احمر شهرستان جم واقع در استان بوشهر از مصدومیت دو کارگر در شهر انارستان خبر داد.

احمد یزدانی در این خصوص گفت: ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه امروز، مردم محلی اطلاع دادند که دو کارگر تبعه کشور افغانستان در عمق چاهی در شهر انارستان سقوط کرده‌اند که تیم امداد و نجات خانه هلال شهر انارستان شامل هفت نفر نجاتگر و امدادگر به محل حادثه اعزام شدند.

یزدانی افزود: پس از گذشت نیم ساعت از اجرای عملیات، کارگران از عمق چاه بیرون آورده شدند و با توجه به اینکه یکی از مصدومان بدون علائم حیاتی بود عملیات احیاء قلبی و تنفسی تا سر رسیدن نیرو‌های اورژانس انجام گرفت.

او در پایان عنوان کرد: به این ترتیب هر دو کارگر نجات یافتند و با رسیدن نیرو‌های اورژانس یکی از کارگران مصدوم شده برای اقدام‌های درمانی پیشرفته به یکی از مراکز درمانی شهرستان جم اعزام شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند