کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در زهکلوت

 



یک شهروند در شهر زهکلوت واقع در استان کرمان به دنبال تیراندازی نیروهای نظامی جان خود را از دست داد. ماموران با شلیک به سمت خودروی این شهروند و اصابت گلوله به سر او، باعث واژگونی خودرو و نهایتا مرگ وی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در شهر زهکلوت، یک شهروند جان خود را از دست داد.

در این گزارش نام خانوادگی این شهروند «شهنوازی» عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، مأموران در جریان تعقیب و گریز خودروی بارکش، اقدام به تیراندازی کرده‌ و بر اثر اصابت گلوله به سر آقای شهنوازی، خودروی او نیز واژگون شده و جان خود را از دست داده است.

گفته میشود یک کودک ۱۳ ساله همراه آقای شهنوازی بوده است که تا لحظه تنظیم این گزارش از سرنوشت این کودک اطلاعی در دسترس نیست.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دی ماه ۹۷ با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

بر اساس این گزارش،  در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۲۰۴ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۷۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۳۶ کولبر، ۵ سوختبر و ۳۳ شهروند میشود. ۱۳۰ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۰۹ نفر کولبر، ۱۶ شهروند عادی و ۵ نفر سوخت بر هستند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند