دبیر فدراسیون شطرنج ایران: قطعی برق در قرن ۲۱ مضحک است

 



قطعی برق در حین برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا و شکست نمایندگان ایران، اعتراض قهرمانان و مسئولین این رشته ورزشی را در پی داشته است.


مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا با میزبانی مجازی امارات در حال برگزاری است. در این مسابقات ۸۶ بازیکن از ۱۵ کشور از جمله ایران حضور دارند.



در این روش بازیکنان در کشورهای خود به صورت رسمی، با حضور فیزیکی داوران و تحت نظارت دوربین‌ها، مسابقات آنلاین را برگزار می‌کنند.

پرهام مقصودلو قهرمان شطرنج ایران، رقابت آسان با حریف مغولستانی را واگذار کرد. امین طباطبایی نیز به همین ترتیب مغلوب نماینده بنگلادش شد.

آرین غلامی و احسان قائم مقامی دیگر شطرنج بازان برتر ایران در این مسابقات هستند.

مقصودلو در حالی به شکست ناخواسته تن داد که اینستاگرام رسمی فدراسیون جهانی شطرنج به دلیل اعتبار جهانی او با انتشار عکس، از حضورش در این مسابقات خبر داده بود.

فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای از اداره برق منطقه خواست که به دلیل برگزاری مسابقات آسیایی، برق فدراسیون قطع نشود اما صبح یکشنبه بار دیگر برق فدراسیون در حین انجام مسابقات قطع شد.

دبیر این فدراسیون به خبرگزاری ایرنا گفت: «قطع برق به معنای باخت شطرنج باز است. به همین خاطر دو نفر از بهترین‌های ایران باختند و مسیرشان سخت شد. پاسخ برق منطقه به ما می‌تواند کمک حال دو ورزشکار بعدی باشد اما نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. تصمیمات برقی، ضربه مهمی به ما زد و شطرنج، مات این تصمیمات شد».

محسن سمیع‌زاده در گفت‌وگوی دیگری به خبرگزاری فارس گفته است: «این همه نیروگاه افتتاح شده و باز هم قطع برق در کشور داریم. نمی‌دانیم زمان‌بندی کجا و چگونه اعلام شده. واقعاً قطعی برق در قرن ۲۱ مضحک است».

سارا خادم در اینستاگرام نوشت: «اکثر مسابقات، سریع و برق آسا هستند. چند ثانیه قطعی هم مشکل‌ساز می‌شود. من از بیستم خرداد به مدت چهار روز مسابقه دارم و قطعی برق برایم بسیار نگران‌کننده است. فدراسیون هم با قطعی مواجه بوده و باید دنبال جای دیگری برای انجام بازی‌ باشم. از کسانی که راه حلی برای این مشکل دارند پیشاپیش تشکر می‌کنم».

شادی پریدر از مسئولین برگزاری این مسابقات در استوری نوشت: «قهرمانان شطرنج به‌خاطر قطعی برق، باختن و گریان رفتن هتل. عادت کردن به بی‌خیالی مسئولین. این بازی‌ها ۱۰ روز دیگه ادامه داره. اگر آبروی کشور براتون مهمه لطفاً برق فدراسیون رو قطع نکنین».

این خواسته‌ها با پاسخ مثبت مواجه نشد و بار دیگر برق فدراسیون رفت. روشنایی ساختمان فدراسیون با استفاده از موتور برق تامین شد تا به هر نحوی شده، مسابقات ادامه یابد.

سایت تسنیم نوشته است که فدراسیون شطرنج قصد دارد با تقاضا از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، مسابقات را در سالن‌های این دو ارگان که دارای برق اضطراری هستند، برگزار کند.

قطعی برق و شکست نمایندگان ایران در شبکه‌‌های اجتماعی هم بازتاب چشمگیری داشت و کاربران در قالب‌های انتقادی یا طنز، واکنش نشان می‌دهند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند