سیامک سیفی به ۲ سال حبس محکوم شد

 



سیامک سیفی فعال ترک (آذربایجانی)، توسط دادگاه انقلاب مشگین شهر به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای سیفی اسفندماه ۱۳۹۹، طی ابلاغیه ای به این دادگاه احضار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیامک سیفی (آذربایجانی)، توسط شعبه دادگاه انقلاب دادگستری مشگین شهر به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری توسط شعبه اول دادگاه حقوقی دادگستری شهرستان مشگین شهر، به ریاست قاضی فرامرز محمدزاده پارام‌، صادر و به وی ابلاغ شده، آقای سیفی از بابت اتهام اجتماع و تبانی جهت اخلال در نظم عمومی، به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشتی قبلی، محکوم شده است.

وی پیشتر در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹، طی ابلاغیه ای به دادگاه انقلاب مشگین شهر احضار شده بود.

سیامک سیفی مهرماه ۱۳۹۹، به دنبال شرکت در تجمعی اعتراضی در مشگین شهر بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اوایل مهرماه ۱۳۹۹، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین صورت گرفت که طی روزهای ۹ تا ۲۷ مهرماه همان سال تعداد پر شماری بازداشت شدند. هرانا پیشتر در گزارشی هویت ۸۱ تن از بازداشت شدگان در شهرهای اردبیل، تبریز، تهران، ارومیه، مشکین شهر، رشت، پارس آباد مغان، هادی شهر، جلفا، کلیبر و زنجان را احراز کرد. این بازداشت‌ها در خیابان، محل کار یا منازل این افراد صورت گرفته و خشونت زیادی در زمان بازداشت این افراد توسط نیروهای انتظامی-امنیتی اعمال شده است که در مواردی به شکستگی دست یا بینی منجر شد.

تیرماه سال گذشته نیز در جریان تجمعاتی مشابه در شهرهای تهران و تبریز شماری از شهروندان بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شدند.

ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 5 : شکنجه ممنوع

نقض ماده 19 : حق آزادی بیان

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند