زندان ارومیه؛ توهین و ضرب و شتم کامران قاسمی توسط ماموران در زمان ملاقات با خانواده

 


 

 کامران قاسمی، زندانی سیاسی زندان ارومیه، امروز شنبه ۵ تیرماه، در زمان ملاقات حضوری با خانواده خود، توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.ضرب و شتم این زندانی سیاسی به دنبال اعتراض وی، نسبت به توهین و برخورد نامناسب ماموران با خانواده اش در زمان ملاقات صورت گرفته است. کامران قاسمی دوران محکومیت ۱۰ ساله خود را در بند سیاسی زندان ارومیه سپری می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰، کامران قاسمی، زندانی سیاسی زندان ارومیه، در زمان ملاقات با خانواده توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

ضرب و شتم این زندانی سیاسی به دنبال اعتراض وی، نسبت به توهین و برخورد نامناسب ماموران با خانواده اش در زمان ملاقات صورت گرفته است. یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در این خصوص گفت: “ماموران آقای قاسمی را در مقابل خانواده اش مورد ضرب و شتم قرار داده، سپس خانواده او را با برخوردی بسیار نامناسب بیرون کردند. پس از انتقال وی به بند، رئیس زندان در واکنش به اعتراض سایر زندانیان سیاسی، ۱۵ تن از زندانیان جرائم خشن و تحت امر خود را به مقابل درب بند سیاسی منتقل و اعلام کرده است که در صورت هرگونه اعتراض با آن ها برخورد خواهد شد. امیر سهرابی رئیس زندان ارومیه از چنین روش هایی برای جلوگیری از اعتراض زندانیان سیاسی استفاده می کند”.

کامران قاسمی در مهرماه ۹۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. پس از مدتی پرونده وی در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ ۳ آذرماه سال گذشته در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شد. وی نهایتا توسط این شعبه از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام به ۱۰ سال و ۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

کامران قاسمی که حدود دو سال گذشته را در بازداشتگاه نهادهای امنیتی و زندان ارومیه به سر برده است، اردیبهشت ماه سال جاری از بند جوانان به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند