گزارشی از آخرین وضعیت فرزین رضایی روشن در زندان رجایی شهر کرج

 


 

 فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی علیرغم ابتلا به بیماری فیبرومیالژیا دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند.وی پیشتر در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به بند امن زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزین رضایی روشن، زندانی سیاسی علیرغم ابتلا به بیماری فیبرومیالژیا دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند.

به گفته یک منبع مطلع مسئولان زندان رجایی شهر کرج به پرونده پزشکی او اشراف دارند اما مسئولیت را  متوجه دادستانی می‌کنند. نماینده دادستان نیز مسئولیت را نمی‌پذیرد و مدعی است تبعید این زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر به دستور حیات‌الغیب، رئیس سازمان زندان‌ها صورت گرفته است.

گفتنی است فیبرومیالژیا، سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن است که با درد در سطح گسترده، نقاط حساس، خستگی و اختلال خواب مشخص می‌شود و علت‌شناسی آن نیز ناشناخته است.

به گفته این منبع آقای رضایی روشن مبتلا به اختلال دوقطبی و افسردگی نیز است و این امر تحمل دوران محکومیت در زندان رجایی شهر کرج را دشوارتر می‌کند. پیشتر نیز یک منبع مطلع به هرانا گفته بود که وی که دچار پانیک اتک شده و توسط یکی از ماموران زندان به نام سلیم اکبری معروف به شیخ مورد آزار و اذیت روانی و جسمی قرار گرفته است. بنا به گفته این منبع این آزار و اذیت‌ها چندی پیش منجر به انتقال وی به بیمارستان امین آباد (رازی) شد.

فرزین رضایی روشن در خردادماه ۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۸ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این شهروند توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا در اسفندماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

آقای رضایی روشن پیشتر در تاریخ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال، به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. وی هم اکنون در سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند