تظاهرات مردم تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان

  در دهمین روز از اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان، صدها نفر در تبریز در همبستگی با معترضان خوزستانی دست به تظاهرات زدند. طبق تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی، ماموران امنیتی به تظاهرکنندگان حمله کرده‌اند.

   
مأموران امنیتی در مقابله با تظاهرات مردم تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان

مأموران امنیتی در مقابله با تظاهرات مردم تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان

طبق اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی، عصر روز شنبه ۲ مرداد (۲۴ ژوئیه) صدها نفر از شهروندان تبریز بر اساس یک فراخوان در این شهر راهپیمایی کرده و همبستگی خود را با اعتراضات جاری خوزستان اعلام کردند.

 "آذربایجانا اویاخدی، خوزستانا دایاخدی" (آذربایجان بیدار است، حامی خوزستان است)، "آذربایجان، عرب، فارس، اتحاد اتحاد" و "برای مردن حاضریم، سربازان بابک‌ایم" از جمله شعارها در این تظاهرات بود.

منابع محلی از حاکم شدن جو سنگین امنیتی در شهر تبریز خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، ده‌ها نفر از شهروندان تبریزی بازداشت شد‌ه‌اند. برق در برخی از محلات مرکزی قطع شده و سرعت اینترنت بسیار پایین آمده است.

در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر انتشار ویدیوهای این اعتراضات، تصاویری از پرواز پهپادهای نیروهای امنیتی بر فراز خیابان‌های تبریز برای بررسی اوضاع منتشر شده است.

طبق اخبار شهروند ـ خبرنگاران، در روزهای گذشته علاوه بر ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف خوزستان، در استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه و لرستان هم تجمعاتی در همبستگی با خوزستان برگزار شده است.

ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 5 : شکنجه ممنوع

نقض ماده 19 : حق آزادی بیان

نقض ماده 20 : حق آزادی تجمع و تظاهرات

نقض ماده 21 : حق دموکراسی 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند