احضار مجدد اصغر امیرزادگان به دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد

 


  اصغر امیرزادگان، معلم و فعال صنفی معلمان روز سه‌شنبه ۸ تیرماه، طی ابلاغیه‌ای کتبی به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد احضار شد.در این احضاریه از وی خواسته شد تا در تاریخ ۱۶ تیرماه در این شعبه حاضر شود. این فعال صنفی معلمان پیشتر نیز به این شعبه احضار شده و از حضور در دادسرا امتناع کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰، اصغر امیرزادگان، معلم و فعال صنفی معلمان طی ابلاغیه‌ای به دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد واقع در استان فارس احضار شد.

بر اساس این ابلاغیه که در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۰ صادر شده است، اصغرامیرزادگان باید ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه در خصوص اتهام “تبلیغ علیه نظام” در شعبه دوم دادیاری، دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد به ریاست قاضی حامد استوار حاضر شود. از آقای امیرزادگان خواسته شده است تا با حضور در پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان فیروزآباد و در معیت پرونده به دادسرا مراجعه کند.

خردادماه امسال نیز این فعال صنفی معلمان به این شعبه احضار شده اما با غیرمستقل خواندن دادگاه از حضور در دادسرا امتناع کرده بود. گفته می‌شود که او پیشتر فراخوانی در خصوص تحریم انتخابات ریاست جمهوری امسال را امضا کرده بود.

در سال ۹۸ نیز آقای امیرزادگان توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری فیروزآباد به اتهامات “توهین به مقامات و تبلیغ علیه نظام” به مجموعا ۱ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. این محکومیت‌‌ها هر یک به مدت ۱۸ ماه و ۲ سال به حالت تعلیق در آمد.

لازم به یادآوری است که اصغر امیرزادگان پیشتر در مهرماه سال ۹۷ با شائبه ارسال عکس و ویدئو به رسانه‌های خارج از کشور به مدت دو روز بازداشت شده بود. وی با رد این اتهامات و با تودیع قرار کفالت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بصورت موقت آزاد شد و سپس قرار منع تعقیب وی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد صادر شده بود.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو 

هدف ٣- تضمين زندگى توأم با سلامت 

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۹- عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ١٠- حق محاكمه قانونى براى همه

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی فرهنگی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند