خوزستان؛ اختلال در اینترنت و راهکارهای "ضربتی" مسئولان

در پی ادامه اعتراض‌های مردمی به بی‌آبی در خوزستان کنشگران محلی از اختلال و قطعی اینترنت در نقاطی از استان سخن گفته‌اند. نت بلاکس نیز اختلال منطقه‌ای در سرویس اینترنت موبایل در ایران از یک هفته پیش را تایید کرد.

   
Iran Internetsperre

 در هشتمین روز اعتراض های متوالی به بی آبی و بی‌برقی در خوزستان کاربران شبکه‌های اجتماعی روز پنج‌شنبه ۳۱ تیر (۲۲ ژوئیه) از اختلال شدید و هم‌چنین قطعی اینترنت در برخی از شهرهای استان  از جمله اهواز، شادگان، ماهشهر و مسجد سلیمان خبر دادند.

نت بلاکس، نهاد ناظر بر ترافیک اینترنت جهان، نیز تایید کرد شواهدی مبتنی بر اختلال منطقه‌ای در سرویس اینترنت موبایل در ایران از یک هفته پیش در دست دارد.

 این شرکت بروز اختلال در شبکه اینترنت را با شروع ‌اعتراض‌های مردمی در خوزستان همزمان دانست.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور آینده ایران، نیز در این راستا در نشستی ویژه بر اهمیت بررسی معضلات این استان به ویژه کم آبی تاکید کرد.
رئیسی که روز پنج‌شنبه ۳۱ تیر در نشستی با عنوان بررسی "مسائل استان خوزستان" سخنرانی می‌کرد، هدف از تشکیل این نشست ویژه را عدم فوت وقت دررسیدن به "راهکارهای عملیاتی" برای برطرف کردن مشکلات استان عنوان کرد و افزود "باید هر آنچه امکان‌پذیر است از اکنون اجرایی شود."

رئیسی: استاندار ویژه تعیین می‌کنم

رئیسی که دوره ریاست جمهوری او دو هفته دیگر آغاز می‌شود، گفت "رفع مشکلات مربوط به کمبود آب را الویت قرار خواهد داد". او افزود: «امروز بدون شک تامین آب آشامیدنی مردم و صیانت از دام کشاورزان در اولویت قرار دارد و باید به مردم اطیمنان داد که خسارت‌های واردشده به آنان به نحو مناسب تامین خواهد شد.»

ماده های نقض شده قوانین حقوق بشر :

نقض ماده 19 : حق آزادی بیان

نقض ماده 20 : حق آزادی تجمع و تظاهرات

نقض ماده 21 : حق دموکراسی 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند