دو زندانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شدند

 




  مهران قره باغی، زندانی سیاسی و محمدحسین انصاری فر، زندانی متهم به جرایم عمومی روز دوشنبه ۱۸ مردادماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شدند.

این شهروندان در تاریخ ۲۱ تیرماه از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات در اهواز منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰، مهران قره باغی، زندانی سیاسی و محمدحسین انصاری فر، زندانی متهم به جرایم عمومی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شدند.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه ۲۱ تیرماه مهران قره باغی به همراه محمدحسین انصاری فر از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده بودند. انتقال آقای قره باغی به ظن فعالیت سیاسی در زندان بهبهان و انتقال محمدحسین انصاری فر به اتهام همکاری با مهران قره باغی صورت گرفته بود.

مهران قره باغی به همراه مجید خادمی در تاریخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بهبهان منتقل شد. وی حدود ۱ ماه بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهرستان منتقل شد.

آقای قره باغی چندی بعد از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام، مشارکت در تخریب و احراق اموال عمومی، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران) و افساد فی الارض” در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

پیش از ارسال پرونده به دادگاه انقلاب ماهشهر، برای این شهروند قرار وثیقه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شد. هرانا بهمن ماه سال گذشته در گزارشی از محرومیت از ملاقات آقای قره باغی در زندان بهبهان از اردیبهشت‌ماه ۹۹ خبر داده بود.

مهران قره باغی از بابت پرونده پیشین خود توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است. وی هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان بهبهان سپری می‌کند.

مهران قره باغی، ۲۹ ساله و از اهالی روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان است.

محمدحسین انصاری فر نیز زندانی متهم به جرایم مرتبط با مواد مخدر است.


اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف ۳- تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف ۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح

مواد اعلامیه حقوق بشر:

ماده ۹- عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده۱۹- حق آزادی بیان 

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی

ماده۲۳- حق امنیت کار

ماده ۲۸- حق دنیای زیبا و‌ آزاد برای همه 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند