انتقال ۶ شهروند بازداشتی به زندان تبریز

 


نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری، شاهین برزگر و امیر ستاری رئوف، فعالین ترک (آذربایجانی) شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌های خود از انتقالشان به زندان تبریز خبر داده‌اند.

این شهروندان اوایل مردادماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰، نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری، شاهین برزگر و امیر ستاری رئوف، فعالین ترک (آذربایجانی) طی تماس تلفنی با خانواده‌های خود از انتقالشان به زندان تبریز خبر داده‌اند.

پیشتر یوسف سلحشور و نادر صادقیان در تاریخ ۳ مردادماه، محمد مردی در تاریخ ۴ مردادماه، شاهین برزگر در تاریخ ۲ مردادماه و وحید ابهری و امیر ستاری رئوف در تاریخ ۳۱ شهریورماه توسط ماموران اداره اطلاعات و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شده بودند.

روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان که از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده است، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان شماری از آنان بازداشت شدند.

از میان این شهروندان یوسف سلحشور، محمد مردی، شاهین برزگر، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف پیشتر به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و یا محکومیت داشته‌اند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف ۳- تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف ۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح

مواد اعلامیه حقوق بشر:

ماده ۹- عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده۱۹- حق آزادی بیان 

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی

ماده۲۳- حق امنیت کار

ماده ۲۸- حق دنیای زیبا و‌ آزاد برای همه 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند