بازداشت مجید سعیدی، عکاس خبری توسط نیروهای امنیتی در خوی

 



مجید سعیدی، عکاس خبری روز چهارشنبه ۳ شهریورماه در زمان تهیه گزارش در مناطق مرزی شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. گفته می‌شود که بازداشت آقای سعیدی علیرغم مجوزهای لازم برای عکاسی بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۳ شهریورماه ۱۴۰۰، مجید سعیدی، عکاس خبری در زمان تهیه گزارش در مناطق مرزی شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گفته یک منبع مطلع بازداشت آقای سعیدی علیرغم مجوزهای لازم برای عکاسی از وضعیت پناهجویان افغانستان در نقاط مرزی مابین ایران و ترکیه بوده است.

گفته می‌شود که یکی از خبرنگاران روزنامه شرق به همراه این شهروند بازداشت شده است. تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

وبسایت خبری انصاف نیوز ضمن انتشار این خبر، عنوان کرده است که دلیل بازداشت این عکاس سرشناس عکسبرداری از مناطق ممنوعه اعلام شده است.

مجید سعیدی ، ۴۷ ساله از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و هم اکنون در روزنامه شرق مشغول به فعالیت است. آقای سعیدی همچنین به عنوان نماینده سازمان یونیسف و بنیاد وردپرس فتو مسئولیت انتخاب و معرفی هنرمندان در خاورمیانه را به عهده دارد. وی در سال ۱۳۹۲ برای مجموعه عکس‌ خود با عنوان «زندگی در جنگ» که به زندگی مردم افغانستان پرداخته بود برنده جایزه انجمن لوکاس دو‌له‌گا شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند