نادر صادقیان به ۴ ماه حبس محکوم شد

 

نادر صادقیان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ۴ ماه حبس محکوم شد. مدت ۱۰۰ روز از محکومیت وی به مدت ۴ سال به حالت تعلیق در آمده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای صادقیان در تاریخ ۲۸ مهرماه، در این شعبه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نادر صادقیان، فعال ترک (آذربایجانی) به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر صادر و به وکیل وی ابلاغ شده است، آقای صادقیان از بابت اتهام “تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه‌های مخابراتی در فضای مجازی” به ۴ ماه حبس محکوم شده و اجرای ۱۰۰ روز از حکم صادره به مدت ۴ سال به حالت تعلیق درآمده است.

آقای صادقیان پیشتر در تاریخ ۳ مهرماه طی ابلاغیه ای به دادگاه انقلاب تبریز احضار و نهایتا جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۲۸ مهرماه، در این شعبه برگزار شده بود.

آخرین جلسه بازپرسی نادر صادقیان پیشتر در تاریخ ۲۰ شهریورماه در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شده بود.

نادر صادقیان در تاریخ ۳ مردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شد. این شهروند شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌ خود از انتقالش به زندان تبریز خبر داده‌ بود. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ مهرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان این تجمع اعتراضی شماری از شهروندان بازداشت شدند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند