تداوم محرومیت از تماس حجت الله رافعی در زندان تهران بزرگ

 


 حجت اله رافعی زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ از شهریورماه امسال از حق برقراری تماس تلفنی محروم است.

این امر با دستور الیاسی، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و امنیتی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حجت اله رافعی زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ از شهریورماه امسال از حق برقراری تماس تلفنی محروم است.

یک منبع مطلع در خصوص این محرومیت به هرانا گفت: «از زمان قطعی تلفن مسئولان بهانه‌های مختلف آورده‌اند، یکبار به او گفتند کارت مشکل دارد، بار دیگر گفتند اشکال از سیستم زندان است. اما در نهایت اعلام کردند که قطع تماس به دستور الیاسی، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و امنیتی صورت گرفته است. در تاریخ ۵ آبان‌ماه نامه‌ای صادر و دستور داده شد که آقای رافعی تنها در دفتر حفاظت زندان و با حضور رئیس حفاظت زندان یکبار حق برقراری تماس تلفنی با مادرش را دارد و در صورت تکرار تخلفات سابق تماسش قطع خواهد شد. آقای رافعی در تاریخ ۳۰ مهرماه نامه‌ای برای اعتراض به همین مساله نوشته بود که از ارسال آن هم جلوگیری و برگشت داده شد.»

حجت اله رافعی در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال، در منزل شخصی خود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و نخست به یکی از بازداشتگاه های این نهاد امنیتی در تهران و نهایتا در تاریخ ۲۷ تیرماه، به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی در تاریخ ۶ شهریورماه، بدون اطلاع قبلی، از زندان تهران بزرگ جهت برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش که قاضی ایمان افشاری ریاست آن را برعهده داشت،به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده بود. او از حضور وکیل در دادگاه محروم بوده و وکیل مدافع این این شهروند از برگزاری جلسه دادگاه موکلش اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

آقای رافعی نهایتا از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به مجموعا ۶ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، کاشت ۴۰ اصله نهال و تنظیم یک پژوهشنامه در خصوص نظام سابق ایران محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” قابل اجرا خواهد بود.

حجت اله رافعی، معلم و شهروند اهل روستای فرارت، از توابع بخش مرکزی شهرستان شهریار در استان تهران است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو

هدف ۳- تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۲- عدم تبعیض

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۹- عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۸- حق آزادی عقیده 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند