امیر ستاری و یوسف سلحشور به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شدند

 


  امیر ستاری، شهروند ساکن تبریز و زندانی سیاسی سابق به تحمل ۹۱ روز حبس و پرداخت جزای نقدی و یوسف سلحشور به تحمل ۳۷ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی  شدند.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز صادر شده است، اجرای ۵۰ روز از مجازات حبس آقای ستاری به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر ستاری و یوسف سلحشور، فعالان ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه کیفری دو تبریز به حبس، شلاق و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

بر اساس احکام صادره که از سوی شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز صادر و به آن ها ابلاغ شده است، آقای ستاری از بابت اتهام “تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی” به ۹۱ روز حبس تعزیری، با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. بر اساس این حکم ۵۰ روز از مجازات حبس وی به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمده است. آقای سلحشور نیز از بابت اتهام “ارتکاب بزه تحریک افراد به انجام اعمال خشونت آمیز” به پرداخت ۵۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و  از بابت اتهام “ایجاد جنجال و هیاهو موجب اخلال در نظم عمومی” به پرداخت ۱۵۱ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس تعزیری و تحمل ۳۷ ضربه شلاق محکوم شده است که از این میزان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

این شهروندان پیشتر طی ابلاغیه ای به این شعبه احضار شده بودند.

 امیر ستاری رئوف در تاریخ ۳۱ تیرماه و یوسف سلحشور در تاریخ ۳ مردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شده بودند. این شهروندان شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌های خود از انتقالشان به زندان تبریز خبر دادند. نهایتا یوسف سحلشور و امیر ستاری به ترتیب در تاریخ ۲۳ و ۲۴ مردادماه با تودیع قرار از زندان تبریز آزاد شدند.

آخرین جلسه بازپرسی یوسف سلحشور و امیرستاری در تاریخ ۲۰ شهریورماه در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شده بود. آقای سلحشور پیشتر نیز توسط شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است؛ روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان شماری از آنان بازداشت شدند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو  

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر،پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

 ماده ٨-رعايت حقوق انسانى توسط قانون 

ماده ٩-عدم توقيف،حبس يا تبعيد غيرقانونى

ماده ١٠-حق محاكمه قانونى براى همه 

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی  

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند