کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در هویزه

 


 یک شهروند ماهیگیر اهل شهر رفیع واقع در استان خوزستان، روز چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه، بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان هویزه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰، یک شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان هویزه کشته شد.

هویت این شهروند که به ماهیگیری اشتغال داشته، “احمد سوارى، ۳۲ ساله، فرزند عاتی و اهل شهر رفیع بخش میسان واقع در استان خوزستان” توسط هرانا احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع وی درحالیکه مشغول ماهیگیری در تالاب هورالعظیم بوده، در پی تیراندازی نیروهای نظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۰، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۳۶ کولبر، ۵ سوختبر، ۳۳ شهروند توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است. ۱۳۰ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۰۹ نفر کولبر، ۱۶ شهروند عادی و ۵ نفر سوخت بر هستند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۳- حق حیات برای همه

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی، فرهنگی و مالی

ماده ۲۳- حق امنیت کار

ماده ۲۹ حق مسئولیت نسبت به جامعه 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند