انتقال مجدد میلاد ارسنجانی به بند ۲۰۹ زندان اوین

 


  میلاد ارسنجانی، امروز شنبه ۶ آذرماه از قرنطینه زندان تهران بزرگ به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی سابق پیشتر در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۰، میلاد ارسنجانی، از زندان تهران بزرگ به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

آقای ارسنجانی پیشتر در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه به قرنطینه زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

به گفته یک منبع مطلع، خانواده این شهروند در زمان بازداشت برای عدم اطلاع‌رسانی در خصوص دستگیری فرزندشان تحت فشار نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

این شهروند در زمان بازداشت به “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” متهم شده است.

میلاد ارسنجانی، متولد ۱۳۶۷ در شهرستان شهریار استان تهران پس از اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ موسوم به “اعتراضات آبان‌ماه” توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان شهریار بازداشت و پس از با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب شهریار به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» در خصوص وی قابل اجرا بود. یکی از مصادیق اتهامات مطرح شده علیه آقای ارسنجانی این است که ” وی در جریان اعتراضات آبان ماه ۹۸ به فردی که در جریان این اعتراضات با شلیک گلوله ماموران امنیتی زخمی شده بود، پناه داده و تا پایان مراحل درمان همراه او بوده است.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو  

هدف ۳- تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ٨- رعايت حقوق انسانى توسط قانون 

ماده ٩- عدم توقيف،حبس يا تبعيد غيرقانونى

ماده ۱۰- حق محاکمه قانونی برای همه 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند