اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان های عادل آباد شیراز و لاکان رشت

 


 امروز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان لاکان رشت به اجرا درآمد.

همچنین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه یک زندانی دیگر که او نیز از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه امروز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰، دو زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شدند.

هویت این زندانیان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، مصطفی پوراحمد، ۳۵ ساله و مجتبی باقری، ۴۰ ساله عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “گفته شده بود حکم این دو زندانی روز شنبه اجرا می‌شود، ولی امروز حکم را اجرا کردند”.

همچنین در گزارشی دیگر، روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰، حکم اعدام یک زندانی در زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد.

هویت این زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، معروف قلی‌پور، ۴۱ ساله و اهل کازرون عنوان شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (۸ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۹ اکتبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۶۶ شهروند اعدام شدند و ۹۰ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۳ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

اهداف سند۲۰۳۰یونسکو 

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر 

ماده ۳-حق حیات برای همه 

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۱۰-حق محاکمه قانونی برای همه 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند