در چهارمین سال حبس؛ فرهاد میثمی در پرونده جدید تفهیم اتهام شد



 فرهاد میثمی، فعال مدنی که چهارمین سال دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری میکند، با گشایش پرونده جدید روبرو و روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه در شعبه ۱ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج، تفهیم اتهام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با تشکیل پرونده جدید مواجه شده است.

آقای میثمی که چهارمین سال از دوران محکومیت خود را بدون حتی یک روز مرخصی سپری می‌کند، روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، به شعبه ۱ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج، احضار و تفهیم اتهام شد. اتهام مطروحه علیه وی با استناد به انتشار یادداشت های منتسب به او در فضای مجازی، “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

فرهاد میثمی، در تاریخ ۹ مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس و همچنین ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده ایشان، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

آقای میثمی در تاریخ ۱۸ آبان ۹۸، به صورت ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۲-عدم دخالت در احوال شخصی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند