اعتراضات بهبهان؛ علی و مریم کاظمی مجموعا به ۲ سال حبس محکوم شدند

  


 علی و مریم کاظمی شهروندان بازداشت شده در اعتراضات تیرماه سال گذشته بهبهان، توسط دادگاه انقلاب بندرماهشهر هر کدام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم کاظمی و برادرش علی کاظمی شهروندان بازداشت شده در اعتراضات تیرماه سال گذشته بهبهان، توسط دادگاه انقلاب بندرماهشهر به حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه انقلاب بندرماهشهر صادر شده است، علی و مریم کاظمی هر یک از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام ” به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

در تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۰ جلسه رسیدگی به اتهامات این دو شهروند به همراه تعدادی دیگر از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات تیر ماه سال گذشته بهبهان در دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شده بود.

جلسات اول و دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در بخش دیگری از این پرونده نیز در تاریخ ۴ دیماه و ۲۷ بهمن ماه، در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان به ریاست قاضی رسول رسولی نژاد برگزار شده بود.

علی کاظمی شهروند اهل بهبهان به همراه خواهرش مریم کاظمی در تاریخ ۸ مردادماه ۹۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات بهبهان در منزل شخصی‌شان بازداشت شدند. مریم کاظمی پس از بازداشت به زندان سپیدار اهواز و علی کاظمی به زندان بهبهان منتقل شد. مریم و علی کاظمی نهایتا در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۹ با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

۲۶ تیرماه سال گذشته مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی ۹۸” اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. شمار زیادی از شهروندان معترض در جریان این تجمع و تعدادی پس از پایان اعتراضات در منازل خود بازداشت شدند. هرانا پیشتر طی چند گزارش ضمن احراز هویت شماری از بازداشت شدگان از بازداشت ده‌ها شهروند در ارتباط با این اعتراضات خبر داد.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. هرانا همچنین در تاریخ ۱ آبان‌ماه سال گذشته از صدور حکم ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق برای ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان خبر داد.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند