دستکم پنج تجمع اعتراضی برگزار شد

 


  امروز شنبه ۷ اسفند، شماری از معلمان حق التدریسی مرحله سوم در مقابل ساختمان مجلس،

گروهی از کارگران قراردادی شرکت کشت و صنعت کارون در محوطه داخلی محل کار خود، جمعی از کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ طزره در مقابل ساختمان اصلی شرکت زغال سنگ البرز شرقی واقع در شاهرود، تعدادی از حواله‌داران زیان دیده شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) در مقابل ساختمان دادگاه جرائم اقتصادی واقع در تهران و همچنین شماری از کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی در محوطه ساختمان مرکزی مخابرات تبریز، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰، جمعی از معلمان حق التدریسی مرحله سوم، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

این معلمان که خواستار گرفتن حکم استخدامی خود هستند، می‌گویند: مهلت اجرای برنامه ششم توسعه رو به پایان است و طبق مصوبه‌ی مجلس، استخدام معلمان حق‌التدریسی تا پایان برنامه ششم باید انجام شود، چنانچه ما تا پایان این برنامه حکم استخدامی خود را دریافت نکنیم، برای گرفتن حکم دچار مشکل خواهیم شد و باید مسیری که سال ها پیش پیموده ایم را مجددا سپری بکنیم.

معلمان حاضر در این تجمع، نماینده ٨٨ هزار معلم حق التدریسی هستند که براساس قانون باید روند استخدامی شان به مانند سری اول و دوم آغاز و احکام آن ها تا پایان بهمن ماه امسال صادر می شده است. اما آنطور که مشخص است وزارتخانه و سازمان اداری و استخدامی کشور برای روند بهتر صدور احکام این معلمان خودداری می‌کنند.

پیش از این نیز معلمان حق التدریسی مرحله سوم، در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته هایشان، طی دفعاتی متعدد دست به تجمع اعتراضی زده اند.

تجمع کارگران قراردادی شرکت کشت و صنعت کارون

به گزارش اینا، امروز شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران قراردادی شرکت کشت و صنعت کارون، در محوطه داخلی محل کار خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران معترض، خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود از قراردادی به استخدامی، افزایش میزان دستمزد و مزایا و همچنین عقد قرارداد مستقیم با کارفرمایشان هستند.

تجمع کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ طزره در شاهرود

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ طزره، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان اصلی شرکت زغال سنگ البرز شرقی واقع در شاهرود، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض خواستار تبدیل وضعیت شغلی از طریق حذف شرکتهای پیمانکاری از مجموعه معادن شرکت البرز شرقی بویژه در معادن زغالسنگ طزره، ایجاد امنیت شغلی و همچنین اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است.

تجمع حواله‌داران زیان دیده شرکت آذویکو

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰، گروهی از حواله‌داران زیان دیده شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو)، در اعتراض به عدم تحویل خودروهای پیش خرید شده به مشتریان، در مقابل ساختمان دادگاه جرائم اقتصادی واقع در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع اعتراضی این شهروندان همزمان با برگزاری جلسه محاکمه مدیران این شرکت برگزار شده است.

به گفته‌ی معترضان، تجمع امروز حواله‌داران زیان دیده این شرکت، پنجاه و یکمین تجمع اعتراضی آنها در راستای عدم رسیدگی به مطالباتشان به شمار می آید.

تجمع کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰، شماری از کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محوطه ساختمان مرکزی مخابرات تبریز، دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض، عدم پرداخت مطالبات معوقه و همچنین صدور بخشنامه جدید مدیرعامل شرکت مبنی بر “بازنشستگی اجباری” کارکنان مخابرات استان را از دلایل برگزاری این تجمع عنوان می کنند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح

هدف ۸- ترویج رشد فراگیر و پایدار اقتصادی، اشتغال کامل و مولد و شغل مناسب برای همه 


مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی، فرهنگی و مالی

ماده ۲۳- حق امنیت کار

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند