احضار و بازجویی ایرج شیرزاد توسط اداره اطلاعات اردبیل

 


ایرج شیرزاد، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل روز چهارشنبه ۴ اسفند، به اداره اطلاعات این شهرستان احضار و برای ساعاتی مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰، ایرج شیرزاد فعال ترک (آذربایجانی) ساکن اردبیل به اداره اطلاعات این شهر احضار شد.

آقای شیرزاد پس از حضور در اداره اطلاعات اردبیل به مدت ۴ ساعت در خصوص فعالیت‌های مدنی و ورزشی‌اش مورد بازجویی قرار گرفت.

این شهروند طی روزهای اخیر نیز چندین مرتبه به صورت تلفنی به مراجع امنیتی احضار شده، اما وی احضار تلفنی را غیرقانونی عنوان کرده و از حضور در مراجع امنیتی خودداری کرده است.

آقای شیرزاد پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت داشته است. وی به همراه شماری از فعالین ترک (آذربایجانی) در تاریخ ۴ خردادماه ۹۸ در قبرستان وادی رحمت تبریز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری عزیز پورولی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز پس از بازداشت از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و آزاد شد. پس از حدود دوماه شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز قرار منع تعقیب برای او صادر کرد.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۲-عدم دخالت در احوال شخصی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند