دستکم ۲۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

 


 امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی در پی فراخوان قبلی در شهرهای اصفهان،

قم، ایلام، یاسوج، تهران، گتوند، گرگان، بوئین زهرا، رامیان، لالی، سلسله، مهاباد، سنقر، اراک، اسلام آباد غرب، بروجرد، کرمانشاه، بیله سوار و بجنورد، در مقابل ساختمان سازمان جهاد کشاورزی و یا در محدوده استانداری شهرهای خود، گروهی از کارگران شرکتهای دولتی ابتدا در مقابل ساختمان شورای نگهبان و سپس در خیابان پاستور تهران، شماری از رزمندگان داوطلب و سربازان مشارکت کننده در جنگ ۸ ساله (ایثارگران) شاغل در نهادهای دولتی در مقابل ساختمان شورای نگهبان، جمعی از اهالی روستای “عمله سیف” شوش در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، شماری از فعالین صنفی معلمان در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر، گروهی از کارکنان شهرداری لردگان در محوطه این شهرداری و همچنین شماری از مالکین اراضی فاز دو خاوران تبریز در محل شهرداری تبریز، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. افزون بر این، طی روزهای گذشته و امروز، جمعی از کارگران پروژه‌ای نفت شاغل در شرکت جهانپارس و همچنین شرکت ایده‌سازان صدف، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیت خود امتناع کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی، در پی فراخوان قبلی در شهرهای اصفهان، قم، ایلام، یاسوج، تهران، گتوند، گرگان، بوئین زهرا، رامیان، لالی، سلسله، مهاباد، سنقر، اراک، اسلام آباد غرب، بروجرد، کرمانشاه، بیله سوار و بجنورد، در مقابل ساختمان سازمان جهاد کشاورزی و یا در محدوده استانداری شهرهای خود، دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کارکنان جهاد کشاورزی در پی فراخوان قبلی و در اعتراض به عدم تصویب طرح تسری فوق العاده خاص جهت افزایش حقوق کارکنان این سازمان، وضعیت نامناسب معیشتی آنها و عدم همخوانی آن با نرخ تورم و گرانی سورت گرفته است.

تجمع کارگران شرکتهای دولتی در تهران

به گزارش اینا، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکتهای دولتی، پس از برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان شورای نگهبان، به خیابان پاستور تهران رفته و در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری، دست به تجمع زدند.

این شهروندان خواهان افزایش دستمزد متناسب با ماده ۴۱ قانون کار بر اساس سبد معیشت و تورم هستند و نسبت به تایید افزایش ۱۰ درصدی حداقل مزد در مجلس اعتراض دارند.

کارگران شرکتهای دولتی می‌گویند: “باید افزایش دستمزد ما برابر با افزایش مصوب شورایعالی کار باشد؛ ما کارگریم و نمی‌توانند ما را از مصوبات مزدی مستثنا کنند”.

تجمع رزمندگان داوطلب و سربازان مشارکت کننده در جنگ ایران و عراق

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، شماری از رزمندگان داوطلب و سربازان مشارکت کننده در جنگ ۸ ساله (ایثارگران) شاغل در نهادهای دولتی، در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت شغلی خود، در مقابل ساختمان شورای نگهبان واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

نماینده این افراد در تجمع امروز گفت: خواسته‌ی ما این است که بحث تبدیل وضعیت و رسمی شدن ما در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شود؛ نمایندگان مجلس هیچ‌بندی برای تبدیل وضعیت ما در بودجه در نظر نگرفتندغ از اعضای شورای نگهبان درخواست داریم که این اصلاحات را در بودجه به عمل بیاورند.

این نیروها می‌گویند: انتظار داریم در سال آینده تبدیل وضعیت و رسمی شویم.

تجمع اهالی روستای “عمله سیف” شوش در اهواز

به گزارش ایسنا، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از اهالی روستای “عمله سیف” شوش، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان واقع در اهواز، دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان نسبت به “تصمیم بنیاد مسکن شهرستان شوش در رابطه با شرایط واگذاری زمین‌های طرح هادی و نرخ اعلامی قیمت زمین مسکونی از سوی بنیاد مسکن” معترض هستند.

به گفته اهالی روستای عمله سیف، طرح هادی روستایی عمله سیف جامع نیست و انتظار می‌رود مسئولان استان این موضوع را مدنظر قرار دهند. مردم نگران اجرای این طرح هستند و پرداخت مبلغ اعلام شده برای اهالی روستا که اغلب کارگر و کشاورز هستند دشوار است.

معترضان گفتند: در این طرح حقوق مردم ضایع شده است. مردم ١٢ سال، اعتراضات خود را به صورت کتبی اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود بنیاد مسکن این موضوعات را مدنظر قرار دهد.

یکی از اهالی روستا با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستاها باید فرصت باشد نه تهدید، گفت: یکی از مطالبات مردم ورود دستگاه قضا برای بازنگری در طرح هادی روستای عمله سیف است و کسانی که در این رابطه بستری برای سودجویی سوداگران فراهم کرده باشند باید مجازات شوند.

تجمع فعالین صنفی معلمان در رودسر

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، شماری از فعالین صنفی معلمان در حمایت از عزیز قاسم زاده، فعال صنفی فرهنگیان گیلان، در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر دست به تجمع اعتراضی زدند.

که در جریان این تجمع محمود بهشتی لنگرودی، محمود صدیقی پور، حسن نظریان، امیرحسین آقاجان پور، مسعود فرهیخته و بهرام بخشی پور، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شدند.

تجمع کارکنان شهرداری لردگان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، گروهی از کارکنان شهرداری لردگان، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان، در محوطه این شهرداری دست به تجمع زدند.

شهروندان معترض، پس از برگزاری تجمع اعتراضی در محل مذکور، جهت پیگیری مطالبات خود به سمت فرمانداری شهرستان لردگان حرکت کردند.

تجمع مالکین اراضی فاز ۲ خاوران تبریز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، شماری از مالکین اراضی فاز دو خاوران تبریز، در محل شهرداری این شهر، دست به تجمع زدند.

بنابر این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان و بلاتکلیفی ۱۱ ساله صاحبان زمین های فاز دو خاوران تبریز صورت گرفته است.

اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت شاغل در شرکت جهانپارس

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، جمعی از کارگران پروژه‌ای نفت شاغل در شرکت جهانپارس (آینده‌سازان)، در محل کار خود دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان امتناع کردند.

اعتصاب این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان صورت گرفته است.

اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت شاغل در شرکت ایده‌سازان صدف

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، شماری از کارگران پروژه‌ای نفت شاغل در شرکت ایده‌سازان صدف، در محل کار خود دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیتشان امتناع کردند.

این کارگران میگویند: ما کارگران شرکت ایده‌سازان صدف حقوق دی ماه و بهمن ماه خود را دریافت نکرده ایم، در حالی که به پایان سال نزدیک هستیم و برای تامین مایحتاج زندگی خود و خانواده از هر زمانی بیشتر در مضیقه قرار گرفته ایم.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو

هدف ١٦- ترويج جوامع صلح جو و دسترسى به عدالت براى همه و ايجاد نهادهاى مؤثر، پاسخگو و فراگير در تمام سطوح

هدف ۸- ترویج رشد فراگیر و پایدار اقتصادی، اشتغال کامل و مولد و شغل مناسب برای همه 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۲۲- حق امنیت اجتماعی، فرهنگی و مالی

ماده ۲۳- حق امنیت کار

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند