وزارت اطلاعات از بازداشت ۶ تن تحت عنوان “مرتبطین سرویس‌ های اطلاعاتی بیگانه” خبر داد

 


  پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات بدون ذکر جزییات از بازداشت شش تن در سیستان و بلوچستان تحت عنوان “وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه” خبر داد.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی، طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات از بازداشت شش تن در سیستان و بلوچستان تحت عنوان “وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه” خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات بدون ذکر جزییات این افراد را متهم کرده است که؛ “با مأموریت ترور چند تن از اتباع خارجی شاغل در طرح‌های زیربنایی استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده بودند.”

در این گزارش به هویت این افراد اشاره ای نشده است.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۲-عدم دخالت در احوال شخصی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند