آرزو رحیم خانی و رامین بیرانوند مجموعا به دو سال حبس محکوم شدند

 


 آرزو رحیم خانی، استاد اخراج شده دانشگاه آزاد واحد شهرستان اندیمشک و همسرش رامین بیرانوند، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب دزفول مجموعا به دو سال حبس محکوم شدند.

به گزارشی خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرزو رحیم خانی و همسرش رامین بیرانوند، به حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم که روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه توسط شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب دزفول صادر و به آنها ابلاغ شده است، آرزو رحیم خانی و رامین بیرانوند به استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی هر یک از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام آنها در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، برگزار شده بود.

این دو شهروند در تاریخ ۸ تیرماه به دلیل گل افشانی کردن مزار اعدام شدگان سال شصت اندیمشک، توسط ماموران قرارگاه امنیتی ابوالفضل العباس خوزستان در منزل خود در اندیمشک بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. نیروهای اطلاعات سپاه در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروندان کرده و وسایل شخصی آنان از جمله کامپیوتر و تلفن‌های همراه را ضبط کرده و با خود بردند. این شهروندان در تاریخ ۵ مردادماه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آرزو رحیم خانی تا پیش از بازداشت مدرس دانشگاه آزاد واحد شهرستان اندیمشک واقع در استان خوزستان بود و چندی پیش از ادامه فعالیت محروم و از دانشگاه اخراج شد.

یک منبع مطلع در این خصوص پیشتر به هرانا گفت: «ماه گذشته به صورت شفاهی به خانم رحیم خانی گفته شد که از دانشگاه اخراج است. ولی علیرغم مراجعه چندباره او، حکم اخراج به صورت کتبی به ایشان ابلاغ نشد و تنها گفتند که حکم محرمانه است. این در حالی است که حقوق این استاد دانشگاه از تابستان امسال قطع شده بود.»

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۲-عدم دخالت در احوال شخصی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند