گزارشی از آخرین وضعیت حسین خیری در زندان رجایی شهر کرج

 


 حسین خیری زندانی سیاسی، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس محکوم شد.

وی پیشتر از بابت اتهام “محاربه از طریق تخریب اموال مردم به قصد مقابله با نظام” به اعدام محکوم شده و پس از نقض این حکم در دیوان عالی کشور، پرونده وی به این شعبه به عنوان شعبه هم عرض ارسال شد. آقای خیری به تازگی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین خیری زندانی سیاسی پس از نقض حکم اعدام، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس محکوم شد.

اواخر دی ماه امسال پرونده حسین خیری پس از نقض حکم اعدام توسط شعبه دوم دیوان عالی کشور، به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شده بود.

وکیل این زندانی سیاسی در تیرماه امسال از صدور حکم اعدام، برای حسین خیری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “محاربه از طریق تخریب اموال مردم به قصد مقابله با نظام” خبر داد.

همزمان هفت هم پرونده حسین خیری به نام های مجید کهراری، فردین عسگری، نیما حیدری، میلاد کرمی، محمود کرمی و دو متهم دیگر این پرونده از بابت اتهاماتی همچون محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی ایمان افشاری، مجموعا به ۳۴ سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

بابک پاکنیا پیشتر در واکنش به حکم صادره برای آقای خیری، با بیان اینکه “ایرادات شکلی زیادی در پرونده وجود دارد” و همچنین “عنوان محارب، قابلیت انطباق با اعمال انجام شده توسط این زندانی سیاسی را ندارد” از امکان نقض حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور، ابراز امیدواری کرده بود.

حسین خیری، ۳۲ ساله به همراه هفت هم پرونده ای دیگر خود، اوایل سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند