با پایان مراحل بازجویی؛ کیومرث لطیفی به زندان سنندج منتقل شد

 

امروز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه، کیومرث لطیفی شهروند بازداشتی اهل سنندج با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان این شهر منتقل شد. وی اواخر بهمن‌ماه، توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰، کیومرث لطیفی شهروند بازداشتی اهل سنندج، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان این شهر منتقل شد.

بر اساس این گزارش، اتهام مطروحه علیه آقای لطیفی همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام ذکر شده و وی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

کیومرث لطیفی در تاریخ ۲۶ بهمن‌ ماه توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه امنیتی شهرامفر این شهر منتقل شده بود. در تاریخ ۳۰ بهمن ماه، آرزو لطیفی خواهر این شهروند پس از مراجعه به اداره اطلاعات سنندج جهت پیگیری وضعیت برادرش، دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد.

آقای لطیفی پیشتر نیز سابقه بازداشت داشته است. وی در شهریورماه ٩٨ به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون بازداشت و در تاریخ ۵ دی‌ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.


اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی

ماده ۱۲-عدم دخالت در احوال شخصی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی 

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند