برخورد فیزیکی مسئولان بهداری زندان اوین با احمدرضا جلالی

 


  احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام در زندان اوین در پی اعتراض به عدم تحویل کامل داروهایش توسط مسئولان بهداری با برخورد فیزیکی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام در زندان اوین توسط مسئولان بهداری با برخورد فیزیکی مواجه شد.

به گفته یک منبع مطلع آقای جلالی که سال گذشته عمل جراحی در خصوص دستگاه گوارش خود داشته و پس از آن نیز به کرونا مبتلا شده بود، هفته گذشته زمانی که برای تحویل گرفتن داروهای خود به بهداری مراجعه کرده با برخورد فیزیکی مواجه شده است. این منبع در این خصوص به هرانا گفت: «گویا داروهای آقای جلالی کم شده بوده و وقتی به همین مساله اعتراض میکند توسط مسئولان بهداری هل داده شده و به زمین میخورد. این موضوع باعث آسیب دیدگی او شده است.»

احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه که در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی به اتهام “محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل” بازداشت شد. دادستان تهران احمدرضا جلالی را به “انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش” متهم کرده است.

آقای جلالی نهایتا به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم و این حکم در آذرماه سال ۹۶ توسط دیوان عالی کشور تائید شد.

هرانا در تاریخ ۴ آذرماه ۹۹، در گزارشی از انتقال احمدرضا جلالی به واحد اجرای احکام دادسرای اوین و نهایتا به سلول انفرادی در قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد. در برگه انتقال آقای جلالی نوشته شده بود که ایشان تا یک هفته برای اجرای تشریفات اجرای حکم اعدام در قرنطینه نگهداری خواهد شد. هلاله موسویان، وکیل مدافع وی  دیماه سال ۹۹ در مصاحبه‌ای با اشاره به توقف اجرای حکم موکل خود گفته بود که آقای جلالیان در قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد و از اجازه ملاقات و برقراری تماس تلفنی محروم است. او نهایتا فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

احمدرضا جلالی پس از پایان تحصیلات در رشته پزشکی در ایران در مرکز حوادث طبیعی فعالیت داشت. او در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸) برای ادامه تحصیل  به سوئد مهاجرت کرد و در آنجا در این رشته موفق به اخذ مدرک دکترا شد. وی فوق دکترای خود را در رشته پزشکی بحران در دانشگاه پیه‌مونتو ایتالیا گذراند و پس از آن به همراه همسر و دو فرزند خود ساکن سوئد شد.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۱: همه برابر بدنیا می آیند

ماده ۶ : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا  

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند