دختران مسعود مصاحب: شرایط جسمانی پدرمان وخیم است و زیر تهدید و فشار قرار دارد

 


 دختران مسعود مصاحب، شهروند اتریشی ایرانی زندانی در ایران از وخامت حال او در زندان خبر داده و خواستار آزادی او شدند.
دو دختر آقای مصاحب که ساکن اتریش هستند، گفتند پدرشان در زندان با فشار و تهدید روبرو است.

نیلو مصاحب و فانک مانی دختران مسعود مصاحب روز دوشنبه ۲۲ فروردین در گفت‌وگویی با صدای آمریکا از شرایط وخیم پدرشان گفتند. نیلو مصاحب گفت که پدر ۷۵ ساله‌اش با مشکلات تنفسی جدی روبرو است و به جراحی چشم هم نیاز دارد.

مسعود مصاحب حدود سه سال و نیم است در ایران و در زندان اوین است.

نیلو مصاحب گفت: «امروز با خبر شدیم که حالش خوب نیست، تب شدید دارد، در ناحیه قفسه سینه با درد روبرو است و تنفس برایش سخت است. در دسامبر ۲۰۲۰ یک بار در زندان به کوید مبتلا شد. نگران هستیم که شاید دوباره مبتلا شده باشد.»

او افزود: «درست از او نگهداری نمی‌شود به دکتر اوین مراجعه کرد که پاسخی که گرفت این بود که نمی‌داند مشکل چیست چرا که پزشک متخصص ریه نیست. به او حتی یک روز هم مرخصی نمی‌دهند و شرایطش خیلی بد است.»


فانک مانی همچنین گفت که پدرش با تهدید قطع ارتباط تلفنی و ملاقات روبرو است و تحت فشار است که نامه‌ای را امضا کرده و مسئولیت جان خود را برعهده بگیرد.فانک مانی، دختر دیگر مسعود مصاحب هم از فشار بر پدر خود خبر داد و گفت: «ما خیلی نگران هستیم چرا که شکرالله جلبی ماه پیش در زندان درگذشت. بکتاش آبتین هم در ماه ژانویه بود که جان سپرد. مقامات می‌دانستند این دو به شدت بیمار هستند ولی از کمک درمانی کافی برخوردار نبودند. مورد پدر ما هم همین است. جای شگفتی است که او توانسته سه سال و نیم در این شرایط دوام بیاورد.»

او افزود: «از او می‌خواهند زیر عمل جراحی برود و او نمی‌خواهد در ایران عمل شود چرا که همان روزی که عمل شده یا روز بعد او را به اوین بازمی‌گردانند و آن‌جا هم امکانات لازم (برای پایش) وجود ندارد. به او گفته‌اند روی کاغذ نوشته و امضا کند که او از این که از انجام عمل جراحی خودداری می‌کند و ممکن است بمیرد، آگاه است. می‌خواهند او این را امضا کند که اگر درگذشت، مسئولیتش با آن‌ها نباشد.»

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۱: همه برابر بدنیا می آیند

ماده ۶ : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 25: خق خوراک، مسکن و مراقبت های طبی و خدمات لارم اجتماعی برای همه

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند