تداوم فشارها؛ محرومیت مریم کریم بیگی از تحصیل در دانشگاه

 


  مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ طی یک تماس تلفنی برای تعیین تکلیف محرومیت از تحصیل به دانشگاه فراخوانده شد.

اسفندماه سال گذشته منزل خانم کریم بیگی و مادرش، شهناز اکملی توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش شده و مریم کریم بیگی در دفتر پیگیری وزارت اطلاعات، مورد بازجویی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی کریم بیگی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ طی یک تماس تلفنی برای تعیین تکلیف محرومیت از تحصیل به دانشگاه فراخوانده شد.

خانم کریم بیگی که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی است، پیشتر نیز به اخراج از دانشگاه تهدید شده بود.

در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ منزل خانم کریم بیگی و مادرش، شهناز اکملی توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته و تعدادی از لوازم شخصی آنها همچون تلفن های همراه، لوازم الکترونیکی و تمام تصاویر مربوط به جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ ضبط شده بود. مامورین همچنین مریم کریم بیگی را احضار کرده بودند. وی در تاریخ ۸ اسفندماه در دفتر پیگیری وزارت اطلاعات حاضر شده و مورد بازجویی قرار گرفت.

شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است. وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس از بابت فعالیت های مدنی و دادخواهی در پرونده خود دارد.

مصطفی کریم بیگی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۱: همه برابر بدنیا می آیند

ماده ۶ : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند