سقز؛ عبدالواحد عباسی‌ زاده به ۳ ماه حبس محکوم شد

 


 عبدالواحد عباسی‌زاده، شهروند اهل روستای کوپیچ سفلی از توابع شهرستان بانه توسط دادگاه انقلاب به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، عبدالواحد عباسی‌زاده، شهروند اهل روستای کوپیچ سفلی از توابع شهرستان بانه توسط دادگاه انقلاب به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه انقلاب در شهرستان بانه به ریاست قاضی اکبر میرزایی صادر و در تاریخ ۱۶ فروردین ماه به وی ابلاغ شد، آقای عباسی زاده از بابت اتهام “تبلیغ به نفع یکی از احزاب مخالف نظام” به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس این دادنامه، دادگاه اجرای دو ماه از مجازات حبس این شهروند را به مدت سه سال معلق و قرار تعلیق اجرای دو ماه از مجازات حبس را به صورت مراقبتی صادر و اعلام کرده است که آقای عباسی‌زاده ملزم به معرفی دوره‌ای خود به اداره اطلاعات بانه در طول مدت تعلیق و ارائه گواهی لازم به واحد اجرای احکام کیفری محل اجرای حکم می‌باشد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ ۲۴ اسفندماه سال گذشته در این دادگاه برگزار شده بود.

عبدالواحد عباسی‌ زاده در تاریخ ۱ آذر ١٣٩٩ بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۷ آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو:

هدف۱۶- ترویج جوامع صلح طلب و فراگیر برای توسعه پایدار، دسترسی به عدالت برای همه و ایجاد نهادهای موثر، پاسخگو و فراگیر در تمام سطوح 

مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر:

ماده ۱: همه برابر بدنیا می آیند

ماده ۶ : احترام به کرامت و ارزش انسانی

ماده ۸-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 

ماده ۹-عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده ۱۸-حق آزادی عقیده

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی

ماده 28 : حق داشتن دنیایی آزاد و زیبا 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند