بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در آبادان و شادگان

امروز یکشنبه ۲۰ شهریور، حسین شلیباوی شهروند ساکن شهرستان شادگان توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

همچنین روز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه، امیر دفتریان در آبادان بازداشت و به ستاد خبری اداره اطلاعات اهواز منتقل شد. ماموران پس از بازداشت این شهروند اقدام به تفتیش منزل وی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر دو شهروند در شهرهای آبادان و شادگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

روز پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱، امیر دفتریان (عساکره) از پرسنل آتش‌نشانی آبادان، توسط نیروهای اداره اطلاعات اهواز در محل کار خود بازداشت و به واحد ستاد خبری این نهاد امنیتی منتقل شد.‌ ماموران پس از بازداشت این شهروند اقدام به تفتیش منزل وی کرده و شماری از وسایل شخصی او از جمله چند جلد کتاب و دو دستگاه لپ تاپ را ضبط کرده و با خود برند.

همچنین حسین شلیباوی (دورقى)، شهروند اهل شادگان امروز یکشنبه ۲۰ شهریور، توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر در محل کار خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

حسین شلیباوی شهروند اهل شادگان روز یکشنبه ۲۱ فروردین سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در شادگان بازداشت و پس از یک ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.


 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دادخواهان سلامت علیه علی خامنه ای و حسن روحانی اعلام جرم کردند